י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

לשמח חתן וכלה עם כלי הכסף של 'הצורפים'

מתנות מכסף לחתנים ולכלות במחיר מיוחד ובהישג ידו של כל מחותן • בעלי 'הצורפים', יעקב מרדינגר, מספר על החיבור רב השנים בין 'הצורפים' לציבור החרדי ועל המבצע המיוחד של כלי הכסף • כתבה פרסומית

לשמח חתן וכלה עם כלי הכסף של 'הצורפים'



לקראת החתונות הקרבות, מפתיעה 'הצורפים' במבצע יוצא-דופן, מבצע חדש ומיוחד לזוגות שמתארסים השנה: ב'הצורפים' מאמינים שלכל חתן וכלה מגיע לקבל את פריטי הכסף האיכותיים והמהודרים של 'הצורפים', והמבצע המיוחד נועד לאפשר להם ליהנות מהמובחרים והיפים שבהם. מספר דגמים מובילים של כל אחד מהפריטים אותם זוג טרי אמור לקבל במתנה במהלך תקופת האירוסין, יימכרו להם במחירים חסרי תקדים.

"ניתן לומר ש'הצורפים' משתתפים בהוצאות החתונה שלכם!", אומר יעקב מרדינגר, בעלי 'הצורפים'. החיבור בין אמני 'הצורפים' לציבור החרדי נמשך כבר למעלה מ-50 שנה, ונתפס על ידי 'הצורפים' כשליחות: "כלי כסף הם עניין של נשמה", מוסיף מרדינגר, "ובית חדש שנבנה בישראל משכן אותה בתוכו. אנחנו מאושרים להיות שם".

• האם אכן המבצע מיועד אך ורק למאורסים?

"אכן, המבצע מיועד למאורסים בלבד. לכן נבקש לראות את מודעת האירוסין מהעיתון או הזמנות לחתונה, בצירוף תעודה מזהה. מדובר בהנחה משמעותית ונדיבה, שמאפשרת לכל זוג צעיר לבנות את ביתם בהידור מצווה וזו השליחות העומדת תמיד לנגד עיני אמני סדנת 'הצורפים'".

• באיזו הנחה מדובר?

יעקב מחייך: "אני מציע למאורסים לבוא ולראות בעצמם שזה הרבה מעבר להנחה".

את סדנת 'הצורפים' אין צורך להציג. מוצרי בוטיק בתוצרת כלל עולמית, גימור מושלם, איכות מדוקדקת וכבוד אינסופי להלכה ולתשמישי הקדושה המיוצרים על ידם. האמנות והיצירתיות של בית המלאכה המיוחד הזה הן מהגבוהות הקיימות היום בעולם, והייצור עצמו, נעשה עד היום ביד. כל גביע וכל מגש, כל פמוט וכל שַמָש מחוברים ומהודקים במסירות ובעדינות שלב אחר שלב.

יעקב מרדינגר, עומד בראש הסדנה ל"צורפות כלי כסף" מהגדולות בעולם. "סדנה", הוא מתעקש. "אנחנו לא מפעל. צריך להבין, אנחנו משתמשים בטכנולוגיות החדישות ביותר בעולם בשלבי התכנון והרעיון - אבל עבודת הצורפות עצמה היא כולה עבודת-יד".

• חשבתי שמדובר ביציקה.

"כולם חושבים שמדובר ביציקה", הוא אומר, "זה ממש לא נכון. כל חנוכייה וכל פמוט עשויים מעשרות טבעות וחלקים וכל חלק עשוי בטכניקה שונה. היציקה היא מהעבודות הפשוטות ביותר".

יותר משלושים זוגות-ידיים עובר כל מוצר. ציירים, מודליסטים, יוצקים, מרדדים, מרקעים, מטביעים והרשימה עוד ארוכה. כל תחנה כזאת מאוישת באנשי המקצוע הטובים ביותר, המכירים את רזי הכסף ואת יכולותיו עשרות שנים.

"להתחיל מבראשית..."

אביו של יעקב מרדינגר עלה לארץ בתום מלחמת-העולם השניה עם ארגז כלים ומקצוע יהודי מובהק - צורפות. שותפיו מרומניה עלו אחריו, נפגשו איתו בחולון וביחד הם פתחו מחדש את בית המלאכה במטבח הקטן של משפחת מרדינגר. אמו של יעקב תבדל"א, הגב' גולדה מרדינגר, היא עד היום הרוח החיה בבית 'הצורפים'.

יעקב, כבר כילד בן שמונה, למד את תכונותיו של החומר היקר ומאז הוא לא נפרד ממנו. "ולא שלא ניסיתי", הוא מפתיע. "זה אולי נראה יוקרתי, אבל זו עבודה קשה ואין מקצוע אחר שלא ניסיתי 'לברוח אליו'. מסתבר שהקב"ה החליט שזה התפקיד שלי בעולם".

כמי שמכיר את החומר מילדות ומתמצא כמעט בכל שלביו, רעיונות חדשים הם חגיגה בשבילו. זהב, קריסטלים של סברובסקי ואבני-חן הם חומרי גלם מפתיעים לשילוב, וגם אם מעולם לא ניסו לצרף אותם לכלי-כסף, הוא ימצא דרך.

"אני בעסק למעלה מארבעים שנה. בשנים האחרונות התחלתי להבין שאני לא מתעסק בכלים, אלא בתפילות וברכות של אנשים. אם עד היום ייצרנו 400 אלף זוגות פמוטים, 400 אלף חנוכיות, 800 אלף גביעים ועשרות אלפי אצבעות לספרי תורה - אלו יותר ממיליון פריטי קודש!", אומר יעקב. "הבנתי שאני נוגע בקדושה. ואם זה מה שהקב"ה החליט בשבילי, אני רוצה להיות הכי טוב בעולם. מצד אחד ראיתי כמה אני מבורך, מצד שני אני יודע כמה אני מוקפד ומבוקר".

• מילה אחרונה: מה סוד ההצלחה שלכם?

יעקב מחייך: "חוץ מסייעתא דשמיא? אני אספר לך. אני בודק את המוצרים לפני שהם יוצאים לחנויות. כל 'פישול' הכי קטן אני רואה ומחזיר להתכה, אין אצלנו 'עיגולי פינות'. בקרת איכות זו מילת מפתח אצלנו. בכל ערב שבת עומדות יותר ממיליון נשים ומתפללות מול הפמוטים שלנו, אני אעשה הכול כדי שכל מוצר יהיה מושלם".

לא לחינם נאמר על פריטי "הצורפים": כבוד לתת, עונג לקבל.

קישורים:
לפרטים נוספים על המבצעים החמים - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}