י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"נפעל נגד כל מחלל שבת"

בשבועות האחרונים חולקו בריכוזים החרדים חוברות נגד רשת 'שפע שוק'. אחד המארגנים מסביר בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים' מי עומד מאחורי הארגון, מי המממן, ואלו טענות יש להם נגד הרשת • ראיון מיוחד

"נפעל נגד כל מחלל שבת"

בשבועות האחרונים חולקו בבתי הכנסיות ברחבי הארץ חוברת הנושאת את השם: 'נוטרי ליום השביעי'. כדרכם של חוברות מהסוג הזה, אין גוף רשמי העומד מאחורי היוזמה. ותא דואר בני ברקי הוא האמצעי היחיד לזהות את מוציאי החוברת.

החוברת שמטרה לנגח את רשת 'שפע שוק' בפעם המי יודע כמה, מסבירה בטוב טעם את החילוקים בין רשת שפע שוק, לרשתות חרדיות אחרות שבעליהן מחזיק עסקים מחללי שבת.

לאחר מאמצים רבים, ופיתוח החוש הבלשי, מצאנו את האברך שהיה אחראי על חלוקת החוברות. כמובן שהוא סירב להזדהות בשמו, אך ענה על מספר שאלות שהצגנו בפניו.

• מי מממן את מסע הפרסום נגד רשת 'שפע שוק'?

"המאבק אינו נגד רשת שפע שוק כלל ועיקר, המאבק הוא נגד חברות בישראל הרומסים את כבוד השבת בריש גלי, מתוך תחושת 'חלוצים' בתחום. במקרה דנן מדובר ברשת שסיפחה אל שורותיה רשת מרכולים אשר מחללת שבת בראש כל חוצות.

"החוברות שיצאו נמכרו בעלות מינימאלית לכיסוי ההוצאות, הציבור שרכש בהמוניו את החוברת מימן את המאבק".


• מה גרם לכם לצאת למאבק מחודש נגד הרשת אחרי שהסיפור ירד מהכותרות?

"שוב, המאבק אינו נגד הרשת. והשבת לעולם לא ירדה מהכותרות, בחסדי שמים".

• האם יש לכם קשר לרשתות מתחרות?

"אין לנו ולא היה לנו שום קשר לאף רשת קמעונאית זו או אחרת, אנו פועלים למען השבת ותו לא. לא נהסס לפעול בנחרצות אף נגד הרשתות האחרות במידה ונזדקק לכך. אך ב"ה כיום המצב הוא ששאר רשתות השיווק שומרות שבת".

• האם ישנם טענות בחברת שהדפסתם שלא הועלו במסגרות אחרות?

"בחוברת הובאו עובדות ונתונים שלצערנו לא היו ברורים כ"כ לציבור יראי ה'. הדברים שהובאו מטרתם היתה אחת: להבהיר כי רשת שפע שוק מנהלת הסכמי קניינות וסחר יחד עם רשת AM-PM, ובלשון היותר פשוטה: כל לחם הנקנה ברשת שפע מחזק את ידי מחללי השבת בישראל, ובעקבותיו חנויות נוספות יפתחו את שעריהם בשבת עקב העובדה שלא יוכלו לעמוד בתחרות שנכפתה עליהם".

• האם אתם מתכננים להחריף את המאבק? אלו עוד תוכניות יש לכם בקנה?

"אנו נושאים את דגל השבת, מתוך תחושת שליחות ובהכוונת רבותינו. ובעז"ה ניאבק בחורמה בכל גוף מסחרי כזה או אחר שירמוס את כבוד השבת בראש חוצות".

• האם אתם מזוהים עם גוף מסויים?

"איננו מזוהים עם אף גוף. יוזמי האגודה משתייכים לכל שכבות הציבור והזרמים, ליטאים חסידים וספרדים שכבוד השבת קרוב לליבם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}