י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'הדרך אל האושר' עוברת בגיהנום

כך הובילה התארגנות במסגד והתחזות ל"חרדי" להפצת חומר מסיונרי-איסלאמי. החוברת חולקה לדתיים בלבד, כי "אלו שמאמינים, הרבה יותר קל לשכנע". בעקבות ההצלחה, תורחב ההפצה • חשיפה

שער החוברת
שער החוברת

הזמן: ימים ספורים לפני חג השבועות. המקום: הרובע היהודי בירושלים.

מאות יהודים זורמים לכיוון הכותל המערבי. יהודים מכל גוני הקשת, חובשי כיפות סרוגות לצד ילדים מסולסלי פאות, תיירים אמריקנים ליד אנשי ירושלים. הצד השווה שבכולם היא ההשתוקקות לאביהם שבשמים. כל אחד מרוכז במחשבותיו, מרוכז ברצונותיו, מהרהר בתפילתו.

קבוצת תיירים צעקנית מפרה את השלווה הברוכה, ובפינת רחוב עומד איש צעיר, כבן שלושים. לחיו עטויי זקן, ומראהו כשל אברך מן השורה. הוא עומד, כשידיו עמוסות חוברות בשם 'הדרך אל האושר'. העוברים והשבים נוטלים חוברת וממשיכים בדרכם. הוא נראה כמו עוד אחד מאותם מאות המחלקים חוברות של רבי נחמן מברסלב וכיוצא באלו. גם אנחנו לוקחים ממנו חוברת. בתת-ההכרה נרשם חשד - הבחור מסרב לקחת תרומה. דבר שאינו מצוי בקרב מחלקי החוברות.

לאחר שהגענו הביתה, פתחנו את החוברת, מצפים לטקסטים הרגילים. אך לתדהמתנו אנו מגלים חוברת המנסה לשכנע בצדקת האיסלאם. החוברת, כתובה בעברית רהוטה, מסבירה את 'טעויות' היהדות ומאידך את ה'אושר' שבאיסלאם.

התקשרנו למספר המופיע בסוף החוברת. ענה לנו האיש שמידיו לקחנו את החוברת, זה שנראה כאברך לכל דבר. בטלפון הבענו התעניינות בנושאי החוברת, והוא הזמין אותנו לקבל הדרכה נוספת בנושאי האסלאם. הוא הסביר שניתן לקבל הדרכה אישית, ואפשר להצטרף לקבוצות קיימות.

שאלנו אותו מי מממן את החוברת. הוא השיב, שזו התארגנות עצמאית במסגד בו הוא מתפלל. הוא סיפר שביום שישי אספו כסף לצורך הדפסת החוברות, והחלוקה זוכה להצלחה גדולה. לטענתו, הוא קיבל הרבה טלפונים מתעניינים מאז החלוקה, והם מתכננים להרחיב את מערך השיעורים המלמדים את האיסלאם.

לטענתו, הוא מחלק את החוברת רק לאנשים דתיים. "אלו שכבר מאמינים, הרבה יותר קל לשכנע בצדקת האסלאם", הוא אומר. לאחר ההצלחה הגדולה, הם מתכננים לערוך גיוס כספים גדול, ולהרחיב את היקף החלוקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}