ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

נחשפה תשתית טרור • בין העצורים: מבצעי הלינץ'

צה"ל והשב"כ חשפו התארגנות טרור של חמאס באזור רמאללה • במסגרת הפעילות נעצרו 30 מעורבים עד תום ההליכים • בין העצורים: שניים ממבצעי הלינץ' ברמאללה לפני 12 שנה

ראש ההתארגנות, מוראד מוחמד ח'אלד אבו בהא
ראש ההתארגנות, מוראד מוחמד ח'אלד אבו בהא

שירות הביטחון הכללי פרסם היום (ב) כי צה"ל והשב"כ חשפו לאחרונה תשתית טרור נרחבת של החמאס באזור רמאללה. עד כה נעצרו במסגרת זו כ-30 פעילי חמאס, שהיו מעורבים בפעילות הארגון, ושמו לעצמם למטרה להחיות את פעילות חמאס ביהודה ושומרון. בין העצורים שניים ממשתתפי הלינץ' ברמאללה בשנת 2000.

בית המשפט החליט על מעצרם של החשודים עד תום ההליכים המשפטיים בעניינם.

מהחקירה עולה כי מטרת ההתארגנות הייתה לחזק את כוחו של החמאס לקראת הבחירות ברשות הפלסטינית שנערכו החודש. העצורים עסקו במתן סיוע כספי לאסירי חמאס ומשפחותיהם, וב"כותלה", חיזוק תא הסטודנטים של הארגון באוניברסיטאות. חברי התשתית עמדו בקשר עם הנהגת חמאס בחו"ל לצורך מידע והעברות כספים. הם ניסו להסוות את התקשורת עם מפקדי הארגון על ידי שימוש בזהויות בדויות, שליחים, תיבות דואר אלקטרוני, כרטיסי זיכרון ניידים ומפגשים חשאיים.

בהודעה הרשמית של השב"כ נמסר כי "הפרשיה חשפה, פעם נוספת, את המאמצים הרבים של הנהגות חמאס, בשטח ובחו"ל, לחזק את אחיזת הארגון בשטח, ובכך לשדרג את פעילותו".

סיכול פעילותה של התארגנות החמאס ברמאללה גרמה לכך שבמקומות נוספים באזור יהודה ושומרון סוכלה בניית התשתית של הארגון. לפי החקירה, החשודים תכננו להקים תשתיות של חמאס גם באזור חברון ובית לחם, אולם התכנית סוכלה עם מעצר חברי החוליה. כתבי האישום שהוגשו נגדם מייחסים להם, בין היתר, עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, מגע עם אויב והכנסת כספי אויב לאזור.

שניים מהעצורים הודו בחקירתם כי נטלו חלק ברצח וסי אברהמי וואדים נורז'יץ, שני חיילי המילואים שב-12 באוקטובר 2000 נקלעו בטעות לעיר רמאללה. המון פלסטיני רצח את השניים והשחית את גופותיהם.
טרור עצורים חמאס לינץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}