י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"הורים צריכים לחתן מבלי להיקלע למצוקה"

המשנה למנכ"ל EMI, רפי ולנסי, הציג בפני הגר"י סילמן את אפשרויות המימון לרכישת דירה לזוגות צעירים. "רכישת דירה בהון עצמי נמוך יכולה להקל על מצוקת ההורים"

הגר"י סילמן והמשנה למנכ"ל EMI, רפי ולנסי
הגר"י סילמן והמשנה למנכ"ל EMI, רפי ולנסי

הגאון רבי יהודה סילמן קיבל השבוע את רפי ולנסי, המשנה למנכ"ל EMI, לשיחה מיוחדת אודות מצוקת הדיור החרדית. במהלך השיחה הביע הגר"י סילמן את דעתו, כי רכישת דירה בהון עצמי נמוך והיתרה במשכנתא בשיטת EMI, הוא פתרון טוב וראוי עבור הורים המחתנים ילדים ואין באפשרותם לגייס סמוכי עתק.

במסגרת ביטוח המשכנתא של EMI יכולים ההורים לרכוש דירה לזוג הצעיר בהון עצמי נמוך יחסית, ולסייע להם בתשלום המשכנתא בשנים הראשונות. לאחר מספר שנים הזוג יכול לשאת בעצמו בתשלום עבור דירתם.

בשיטה זו ההורים מבטיחים שלצאצאים יהיה בית בבעלותם, ללא לחצים של חובות וגמ"חים, ובלי לשלם דמי שכירות לריק עבור דירה זמנית, שאיננה מתאימה לצרכי המשפחה המתרחבת. עשרות אלפים כבר רכשו דירה בשיטת המימון של EMI, במיוחד לאור הריביות הנמוכות והתנאים האטרקטיביים המוצעים כיום בבנקים למשכנתאות.

המשנה למנכ"ל EMI הציג בפני הגר"י סילמן את הביקוש הגובר למשכנתא בשיטת EMI בקרב הציבור החרדי, בייחוד מצד הורים המעוניינים לרכוש לילדיהם קורת גג קבועה ובטוחה. הוא פירט את מגוון המסלולים והשירותים הייחודיים המוצעים לרוכשים חרדיים, כולל בדיקת אשראי מותאמת וסיוע לכל אורך תהליך הוצאת המשכנתא.

בהמשך הרחיב על הפתרון של חלוקת תשלום המשכנתא בין ההורים והזוג הצעיר, כאשר הבנק מאפשר היום לחלק בפועל את התשלום החודשי, כאשר ההורים משני הצדדים והזוג הצעיר משתתפים כל אחד בשליש מגובה המשכנתא לתקופה שנבחרה.

הגר"י סילמן סקר את מצוקת הדיור החרדית, המשליכה גם על מצוקת המימון, שכן מחירי הדירות ממריאים וההורים מתקשים לעמוד בנטל. הרב הביע תקווה כי יוזמת 'שהשמחה במעונו', המיועדת להגביל את מסגרת ההוצאות בנישואי הילדים תתקבל בברכה. כך יתאפשר להורים לחתן את צאצאיהם בכבוד, מבלי להיקלע למערבולת כלכלית קשה ומסוכנת. בסיום השיחה הודה רפי ולנסי על ההכוונה בנושא מצוקת הדיור ופתרונות המימון המתאימים להורים המחתנים ילדים ולזוגות צעירים ברכישת הדירה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}