י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"אין מטרת התכנית לחסום מחרדים להצטרף לשורות עוה"ד"

"מטרתה המרכזית של התכנית למניעת התדרדרות המקצוע של לשכת עורכי הדין הינה לשפר את הרמה המקצועית של עורכי הדין" • תגובת לשכת עורכי הדין לכתבה "חרדי? אל תהיה עו"ד"

"אין מטרת  התכנית לחסום מחרדים להצטרף לשורות עוה"ד"

האם לשכת עורכי הדין פועלת נגד החרדים המבקשים ללמוד משפטים? לפי כתבה שפרסמנו, מאת שי איזנברג, עלה שהתקנות שמבקשת הלשכה להפעיל, מיועדות בעיקר נגד חרדים.

חרדי? אל תהיה עו"ד

אולם בניגוד לכך, לשכת עורכי הדין טוענת, בתגובה שמסרה לנו עו"ד שמרית רגב, דוברת לשכת עורכי הדין בישראל, כי מדובר בכתבה מוטה ומטעה את הציבור:

"כתבתו של שי איזנברג מטעה את הציבור בכלל ואת הציבור החרדי בפרט. מטרתה המרכזית של התכנית למניעת התדרדרות המקצוע של לשכת עורכי הדין הינה לשפר את הרמה המקצועית של עורכי הדין, על מנת שיוענק לציבור שירות משפטי איכותי ואחראי. אין מטרתה לחסום מחרדים להצטרף לשורות עורכי הדין, כפי שנטען באורח מטעה ומוטה על ידי הכתב. תכניתה של הלשכה תשפיע על ציבור המבקשים ללמוד משפטים בכללותו.

"לשכת עורכי הדין אפשרה במשך שנים רבות מאוד פתיחת שערים בלתי מבוקרת למקצוע. מי שאינו מבין שבמדינה בת כ-8 מיליון אזרחים לא יכולים לתפקד בכבוד, באחריות ובאופן איכותי, כ-60 אלף עורכי דין, טומן את ראשו בחול או מונע ממטרות זרות. נהיר לכל, שהבעיה היא כבר מזמן בעיה של החברה כולה, הסובלת משירות משפטי ההולך ומתדרדר, ולא של ציבור עורכי הדין הגילדאי, כביכול, אשר ממילא מתפקד היום למול שלל בעיות קיומיות, ושלא היה ציבור מקצועי ליברלי ממנו ב-20 השנים האחרונות.

"ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, שמוביל את המאבק, הדגיש לא אחת, כי מקצוע עריכת הדין נתון במשבר עמוק, ואחד הגורמים לכך היא רמת הלימודים במספר מוסדות אקדמיים ודרישות הקבלה הנמוכות של הסטודנטים. לדבריו, בהעדר כל מערכת בדיקה איכותית לסף הכניסה מקצוע עריכת הדין, הפכו המוסדות האקדמיים לשומרי הסף הבלעדיים. חלק ממוסדות אלה הורידו את סף הכניסה שלהן עד למינימום בלתי נסבל, וכך הגענו למצב בו כל אדם, לעיתים אפילו חסר תעודת בגרות מלאה, מתקבל למסלול פתוח וישיר ללא עמידה על רמת התאמה מינימאלית.

"אי אפשר ללמוד משפטים שלושה ימים בשבוע, ובלי להיות נוכחים בשיעורים, ללא דרישות מינימאליות מהסטודנטים, וכאשר תכנית הלימודים אינה מלאה ונעדרים ממנה, קורסי חובה כגון אתיקה מקצועית.

"יודגש, כי הלשכה לא תפעל לפגיעה במשך מסלול הכשרתם של הסטודנטים והמתמחים, הנמצאים כבר היום במסלול הלימוד לעריכת הדין, כלומר, הארכת תקופת ההתמחות לשנתיים תתייחס רק לכל מי שטרם החל את לימודי המשפטים. הלשכה איננה רואה בשאר סעיפי התכנית כפוגעים במי שמצוי כבר במסלול הלימודים וההתמחות, למעט ככל שהם נובעים מעצם הארכת תקופת ההתמחות.

"יתירה מזו, מכיוון שהערך המקצועי של המתמחה ותרומתו למשרדים יעלו מאוד עקב התכנית המוצעת, סבורה הלשכה שדווקא יהיה קל יותר להשיג התמחות מהמצב הנוכחי.

"לשכת עורכי הדין והעומד בראשה מחויבים כלפי הציבור כולו לפעול במרץ ליישום התכנית אל מול מקבלי ההחלטות במשרד המשפטים ובכנסת וכן אל מול המועצה להשכלה גבוהה, כי אין להם ברירה אחרת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}