י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

נפטר המיליונר שביקש לגור עם יתומים

איש העסקים סמי שמעון ז"ל, בעל השליטה ב'יכין-חקל', נפטר בבית החולים תל השומר, בגיל 77. לפני שנתיים הכריז כי יקים לעצמו דירה בבית היתומים של חסידי צאנז בנתניה, כדי להיות קרוב לילדים

סמי שמעון ז"ל (שני משמאל) בחברת  לוי לבייב ושמעון שר (מימין). צילום: אתר בוכרה
סמי שמעון ז"ל (שני משמאל) בחברת לוי לבייב ושמעון שר (מימין). צילום: אתר בוכרה

איש העסקים סמי שמעון ז"ל, מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן יכין-חקל, הלך לעולמו בגיל 77. שמעון נפטר אמש (שבת) בבית החולים על-שם שיבא בתל-השומר, לאחר מחלה ממנה סבל בחודשים האחרונים.

שמעון, שגדל באיראן ונטש אותה עקב המהפכה האיסלאמית, היה ידוע בתרומותיו למוסדות חינוך ברחבי הארץ. לפני כשנתיים הכריז כי יבנה לעצמו דירה בת ארבעה חדרים במרומי בית יתומים מפואר שיתרום לחסידי צאנז בנתניה, על מנת להיות קרוב לילדים המתגוררים בו. "חשבתי שאם הייתי יתום והייתי מזמין חברים, הייתי רוצה להביא אותם למשהו מיוחד, שיגרום לי להיות גאה", אמר שמעון ז"ל ל'דה מרקר'.

שמעון, שבעבר כיהן כנשיא הפדרציה הספרדית באנגליה, כנשיא מורשת יהדות בבל וחבר הנהלת בית התפוצות, היה יהודי שפעל לשמירת ערכי המסורת היהודית.

הוא נולד בבגדד, בן למשפחת סוחרים אמידה, ובנעוריו עבר עם משפחתו לאיראן. בצעירותו עלה לבדו לישראל, שירת בצה"ל, ואחר-כך יצא ללימודים בטורקיה, ומשם חזר למשפחתו באיראן. הוא נמלט ממנה לפורטוגל עם עליית חומייני לשלטון ומאז התגורר לסירוגין בלונדון ובישראל. הוא עסק בעסקי נדל"ן, וצבר נדל"ן במדינות רבות.

בין היתר הקים שמעון חברות לשיווק נפט ולייצור פלדה בדרום-אפריקה, פרויקטים של תשתיות בפורטוגל, בנייני משרדים בארצות הברית ובתי-מלון במערב אירופה.

בשנות השמונים רכש 4% ממניות חברת 'טבע', והרוויח מאות מיליוני דולרים מעליית שערן. בשנת 1991 רכש את חברת הפרדסנות והשימורים 'יכין-חק"ל' שקרסה, והסב חלק ניכר מפעילותה לעסקי נדל"ן. הוא גם רכש 21% מחברת 'גאון אחזקות' שהוקמה על ידי בני גאון.

שמעון תרם בנדיבות לקידום החינוך והרפואה בישראל, וכיהן כנשיא הקונגרס הספרדי העולמי, נשיא עמותת "הצל את לב הילד", ועוד.

קישורים:
מקור תולדות חייו: ויקיפדיה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}