י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אסיר בחו"ל? קבל משלוח לחג

לקראת חג השבועות יחולקו כ-5000 ערכות של מוצרי חלב ליהודים השוהים בבתי סוהר באירופה, ולאנשים הנמצאים באזורים ללא קהילה. מנכ"ל ארגון 'אלף' האחראי לפרויקט: "זוהי אחריות גדולה"

מנהל ארגון 'אלף', הרב לוי קנלסקי
מנהל ארגון 'אלף', הרב לוי קנלסקי

מחר בערב יחול חג השבועות-חג הביכורים. בחג ישנם מספר מנהגים אותם נהגו בקהילות יהודיות לקיים. כאשר המנהג האופייני לחג השבועות הוא אכילת מאכלי חלב.

אך ישנם אנשים הנמצאים מחוץ לקהילה יהודית מסודרת: יהודים השוהים בבתי חולים, בתי אבות, בתי סוהר,מחנות צבא ומחנות פליטים ברחבי אירופה,אשר אין באפשרותם להשיג את מאכלי חלב, המסמלים את מיוחדות של החג.לשם כך החליטו בארגון 'אלף'- ארגון הרווחה האירופאי שבראשות הרב לוי קנלסקי לחלק לאותם אנשים ערכות מזון לכבוד החג .הערכה כוללת:שלש סוגים שונים של עוגות גבינה,שני חפיסות שוקולד,ועוד כמה מוצרים.יש לציין שבמשך כבר כמה שבועות שוקדים בארגון על הערכות .בארגון מספרים: "כי עקב כך שהערכה מורכבת ממוצרי חלב שיכולים להתקלקל יחלקו אותם בערב החג",בחלוקה צפויים להשתתף כמאה חמישים מתנדבים,אשר יחלקו כ-5000 ערכות ,ב48 מדינות ברחבי אירופה".

יו"ר הארגון, הרב לוי קנלסקי, שהגה את הרעיון אומר :"אנו רואים לנכון כארגון הפועל בקרב היהודים הנמצאים מחוץ לקהילה יהודית מסודרת או במצב מוגבל, לשפר את מצבם.גם כעת בערב חג השבועות ,אנו דואגים להם שיקימו את המנהג היהודי הנפוץ של אכילת מוצרי חלב".קנלסקי הוסיף כי: יהודים רבים פנו בשבועות האחרונים למשרדי הארגון,בשאלה,האם יחולק לקראת החג מאכלי חלב.בשל כך חשבנו כי האחריות גדולה מוטלת עלינו לדאוג ליהודים אלה".

יש לציין, כי הארגון מוצא בכל חג רעיונות ייצרתים שיעזרו לאנשים הנמצאים מחוץ לקהילה . כך, למשל, בחג פורים הושק הפרויקט הגדול ביותר שאורגן על ידי הארגון עד כה. "חולקו 5.000 נגני MP4 במתנה, בשווי כולל של 250.000 אירו בבתי סוהר, בתי חולים ובקהילות. בנוסף חולקו שוברי מתנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}