י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגרי"ש ביקש: תוציא לי את העין הרע

מאז הולדת נכד לנינו של הגרי"ש אלישיב, והפרסום הרב לה זכתה הידיעה, חושש הגרי"ש מעין-הרע. לאחר פטירת נכדו, קרא הגרי"ש לאחיינו הרב לוין וביקש ממנו שיוציא לו את העין-הרע • בלעדי

הגרי"ש אלישיב
הגרי"ש אלישיב

לפני ארבעה ימים התבשר הציבור החרדי על הולדת דור שישי להגרי"ש אלישיב. הידיעה עוררה הד עצום, הן במגזר החרדי והן במגזר החילוני. המקרה הנדיר, בו זוכה אדם בחייו לדור שישי, הינו ידיעה חדשותית, על אחת כמה וכמה כשמדובר במנהיג ציבור גדול.

הגרי"ש אלישיב לא שמח לשמוע על ההד העצום לו זכתה הידיעה בכלי התקשורת. אנשי ירושלים ידועים כמי שחוששים מעין-הרע. הגרי"ש ביקש מבני ביתו שלא לפרסם את הידיעה. לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי במערכות השבועונים החרדים, התקבלה בקשה מבית הגרי"ש אלישיב שלא לפרסם את דבר הולדת הנכד-נין - בקשה שמולאה רק בחלק מן העיתונים.

היום (ד'), עם היוודע הבשורה המרה על פטירת נכדו - הרב אברהם אלישיב זצ"ל, ידיעה אותה קיבל בצער רב, ביקש הגרי"ש אלישיב לקרוא לאחינו הרב לוין הידוע כמומחה בהוצאת עין-הרע.

הרב אברהם אלישיב זצ"ל

אנשי ירושלים שחוששים לעין-הרע, נוהגים להוציאה בשתי דרכים: באמצעות עופרת חמה, כשלאחר ההוצאה רואים בעופרת כמה עיניים יצאו, או על-ידי פסוקים ולחשים. הרב לוין ידוע כמי שמוציא עין-הרע על-ידי לחשים ופסוקים.

ואכן, הרב לוין הגיע אל בית הגרי"ש ברחוב חנן 10, שם ערך את התפילה שמסוגלת להוצאת עין-הרע.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי הגר"ח קנייבסקי, שהתינוק הנולד הוא בן-נינו, שמח מאוד על הבשורה, ואף מספר עליה לבאי ביתו. מקורב לגר"ח מסביר כי הוא אינו חושש לעין-הרע.

הגר"ח נוהג להגיד כי מי שחושש לעין הרע - הרי שהוא ינזק ממנה, אך מי שלא חושש - עין-הרע אינה שולטת בו. לפונים אליו בעניין עין-הרע, הוא אומר: אל תחששו לזה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}