י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

צה"ל לחרדים: מבטיח, אך לא מבטיח לקיים

30 חיילים חרדיים, המשרתים בבסיס חיל האוויר תל נוף, מסרבים כבר יומיים לאכול אוכל שמספקת הרבנות הראשית. הסיבה: לא הוגש להם אוכל בכשרות 'מהדרין', כפי שהובטח • פרסום ראשון

צילום אילוסטרציה: דו"צ
צילום אילוסטרציה: דו"צ

30 חיילים חרדיים, המשרתים בבסיס חיל האוויר בתל נוף, במסגרת פרויקט 'שחר כחול' - פרויקט שהוקם והותאם במיוחד עבור הציבור החרדי - מסרבים להכניס אוכל של הצבא לפיהם כבר יומיים. הסיבה: הצבא לא מספק עבורם מזון בכשרות מהדרין, כפי שהובטח.

כזכור, הכריזה הרבנות הצבאית על שירות חדש, במסגרתו יוכלו החיילים המשרתים בצה"ל, כולל מילואימניקים, להזמין אוכל כשר למהדרין לכל אימון או תעסוקה מבצעית.

חדש בצה"ל: אפשר להזמין גלאט כושר

אחד החיילים פנה אל כתב אתר 'בחדרי חרדים', וסיפר כי "צה"ל הבטיח לספק מזון תחת אחת מכשרויות המהדרין המוכרות, כגון: בד"צ העדה החרדית, בד"ץ רובין או הרב לנדא. בפועל המזון שניתן לנו הוא מזון כשר בכשרות הרבנות הצבאית, ותחת השגחת העומד בראש הענף האחראי על התחום, סא"ל הרב מנשה מנחם".

הרב מנשה מנחם אמור להכריע מה מהפרודקטים הם 'מהדרין', ואיזה מטבח המבשל עבורם ראוי לעמוד תחת המונח המחמיר של 'מהדרין'.

בשיחה עם החיילים מתברר כי התשובה שקיבלו מהבסיס הייתה, כי ראש הענף טוען כי הוא הבד"ץ והוא זה שקובע מה מהדרין ומה לא, ולכן על החיילים לסמוך עליו.

החיילים החרדים, שהתגייסו לצה"ל על סמך ועל תנאי כי יסופקו להם צרכים בסיסיים בתחום הדת, אינם מוכנים להתפשר. לפי שעה, הם אוכלים אוכל שהביאו עמם מביתם.




תגובת דובר צה"ל:

"קבילה בנושא התקבלה בנציבות קבילות החיילים. הטענות המועלות בקבילה מוכרות ומטופלות על ידי הגורמים הממונים ביחידה ובצה"ל."




אך גורמים צבאיים ידעו לספר לכתב 'בחדרי חרדים' כי:

מדובר בחיילים חרדים שהגיעו לצבא במסגרת פרוייקט שח"ר (שירות חרדים) והובטחו להם תנאים שיאפשרו את המשך קיום אורך חייהם החרדי. בין השאר הובטח להם מזון בכשרות מהדרין. לחיילים אכן מסופק מזון בכשרות מהדרין של הרבנות הצבאית. הרבנות הצבאית מקיימת מערכת כשרות הידועה באיכותה בשתי רמות נפרדות: כשר ומהדרין. לבסיס נופקו פרטי מזון ברמת כשרות מהדרין של הרבנות הצבאית. סוכם עם מפקדי הבסיס שתועמד מערכת כלים נפרדת לבישול אותם פריטים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}