י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

לעילוי נשמת הס"ת של באר יעקב

במלאות 3 שנים לפטירת זקן ראשי הישיבות הגרמ"ש שפירא זצ"ל, יכניסו תלמידיו ספר תורה לישיבת באר יעקב. האירוע המיוחד גורם להתרגשות גדולה ביישוב, ואלפים מתושביו ישתתפו באירוע

הגרמ''ש שפירא בלימודו. צילום ארכיון: כל העולם כולו
הגרמ''ש שפירא בלימודו. צילום ארכיון: כל העולם כולו

היישוב באר יעקב, וישיבתה - ישיבת 'באר יעקב', יחגגו הערב את מעמד הכנסת ספר התורה שיוכנס ברוב פאר להיכל ישיבת באר יעקב.

בימים האחרונים, מוכנסים עשרות ספרי תורה להיכלי בתי המדרשות, ובתי הכנסיות. אך נדמה שאירוע הכנסת ספר התורה בבאר יעקב, מקבל צבע מיוחד. צבע זוהר, בוהק, צבע של אהבת תורה. צבע של מסירות נפש עילאית לתורה ולומדיה, צבע של שמחה, צבע של כנתינתה. או בקיצור צבע של ר' משה שמואל. צבע של ענק הדורות שהסתלק לבית עולמו לפני שלוש שנים.

הישוב כולו יחגוג. בימים האחרונים, ניתן לראות תכונה מיוחדת בכל רחבי הישוב. מחזה נפרץ לראות נהגי מוניות, יהודים תמימים וישרים עוצרים ליד הישיבה ומציעים את עזרתם לקראת המעמד הגדול. בעלי הקיוסקים מהעיר עסוקים בימים האחרונים בהכשרת השטח שמיועד לריקודים. ובעל מלאכה מהישוב מתקינים את התאורה. הכל בהתנדבות. לכבודה של תורה. לכבודו של ר' משה שמואל.

ספר התורה נכתב במשך שלוש שנים. כשבכתיבתו מושקעים מירב המאמצים על מנת שיצא בצורה המהודרת ביותר. הכתיבה החלה מיד לאחר פטירת ראש הישיבה הגרמ''ש שפירא זצ''ל ע''י בוגרי וידידי הישיבה. ובסיועו של נכד הגרמ"ש, מרבני וינה - הרב אברמוב.

סיום כתיבת האותיות והתהלוכה יצאו מביתו של הגרמ"ש בקרית הישיבה בבאר יעקב בשעה 16:30. שם יכתבו את האותיות האחרונות בנו רה''י הגרד''י שפירא, ומשגיח הישיבה הגרמ''ד לפקוביץ, משם תצא התהלוכה דרך הרחוב הראשי של היישוב לעבר היכל הישיבה שם יתקיימו ריקודים בהשתתפותם של תושבי המקום תלמידי ובוגרי הישיבה.

לרגל האירוע יצא לאור קובץ תורני מיוחד ''השיבני בשבת'' ובו ליקוטים מתורתו של הגרמ''ש שפירא זצ''ל ומרנן ורבנן גדולי ישראל זצ''ל ויבלחט''א העוסקים בענין חיזוק הלימוד בימי שישי - שבת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}