י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

בשורה לתושבי בית שמש • כביש הדמים לעיר משתדרג

כביש 38 - כביש הגישה המרכזי לעיר בית שמש משער הגיא - משתדרג • הכביש יהפוך לכביש דו- מסלולי בעל שני נתיבים • התוכנית כוללת בין השאר הקמת מחלף בצומת שמשון

אילוסטרציה. צילום:ארכיון
אילוסטרציה. צילום:ארכיון

המכרז לשדרוג כביש 38 בקטע שבין שער הגיא לבית שמש, ייצא לפרסום מיידי לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נענה לפניית שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, להנחות את משרד האוצר לאשר מיידית את פרסום המכרז.

הועדה המחוזית ירושלים אישרה לאחרונה את התוכנית להרחבת הכביש בקטע שבין שער הגיא לנחם שבאזור בית שמש והפיכתו לכביש דו- מסלולי בעל שני נתיבים. התוכנית כוללת בין השאר הקמת מחלף בצומת שמשון.

לפני כחודש אף הנחה השר כץ את החברה הלאומית לדרכים, לפרסם את המכרז לשדרוג כביש 38 מיד לאחר יום הכיפורים, אולם משרד האוצר החליט לדחות את ביצוע הפרויקט בשל הקיצוצים בתקציב המדינה.

השר כץ פנה למשנה ליועץ המשפטי של הממשלה אבי ליכט וביקשו להנחות את משרד האוצר לתקצב מיידית פרוייקטי תשתיות תחבורה שעוכבו על ידי משרד האוצר ובכללם גם שדרוג כביש 38.

במכתבו ליועץ המשפטי, מציין השר כץ כי שדרוג כביש 38 מעוכב על ידי משרד האוצר, למרות שאושר במסגרת תכנית עבודה שתוקצבה וגובשה בהמשך להחלטות הממשלה. "התנהלות משרד האוצר הינה הפרה של החלטת ממשלה וזלזול בוטה במנהל התקין המחייב את כלל המשרדים" כתב השר כץ.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול הודה לשר התחבורה בשם תושבי בית שמש, על כך שהציב במרכז את מצוקת תושבי בית שמש שלמרות שהפכה למטרופולין דרכי הגישה אליה נותרו כבעבר.

"מאבקם של תושבי בית שמש ומטה יהודה איננו רק מאבק של איכות חיים אלא בעיקר מאבק של שמירת חיי אדם", ביקש ראש עיריית בית שמש להדגיש, בהזכירו את עשרות ההרוגים והפצועים 'קורבנות הדמים' שידע כביש 38 בעשור האחרון, שאמורים להיות תמרור אזהרה אדום עבור כל מקבלי ההחלטות במדינה.

עלות שדרוג הכביש נאמדת ביותר מ- 800 מיליון שקל, ושדרוגו צפוי להסתיים בתוך כשלוש שנים. הקבלן שיזכה במכרז יבצע הן את התכנון והן את שדרוג הכביש בפועל, וזאת בכדי לקצר באופן משמעותי את תקופת הביצוע של הפרויקט.

במסגרת הפרויקט יוקמו חמישה מפרידנים: בדרך בורמה, בחאן שער הגיא, במסילת ציון, בצומת שמשון ובנחם. במסילת ציון יוקם מעבר אקולוגי שישמש מעבר לבעלי חיים ובכניסה לבית שמש תבוצע הפרדה מפלסית מעל קו הרכבת.
בית שמש כביש השר כץ משרד התחבורה שער הגיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}