ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

יואב ללום: "בג"ץ - השפה היחידה שהסמינרים מבינים"

יואב ללום ועמותת 'נוער כהלכה' השיבו לבג"ץ בעתירה שהגישו נגד משרד החינוך והעיריות • טוענים: "אין פיקוח על מניעת האפליה, והעיריות מתחמקות ממתן הנתונים"

יואב ללום
יואב ללום

יואב ללום ועמותת 'נוער כהלכה' הגישו היום (ג) לבג"ץ את תשובותיהם למשיבים בעתירה שהגישו נגד משרד החינוך ועיריות ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית וביתר עילית.

בתשובה, המתפרשת על פני עשרות עמודים, מגוללים העותרים את פרטי האפליה בסמינרים, ומצרפים רשימות שמיות של תלמידות מכיתות שונות, ונתוני התלמידות בסמינרים מסוימים, בכדי להוכיח שהאפליה עודנה קיימת.

העותרים מאשימים את המשיבים בכך שאינם פועלים לבער את הנגע, ואינם מקיימים פיקוח יעיל והדוק על הליכי הרישום לסמינרים. העותרים גם טוענים, כי למרות דרישת בית המשפט, התחמקו המשיבים השונים מלספק פירוט מדויק של הנתונים - פירוט שהיה מוכיח את האפליה.

בעתירה מפורטים גם אופני 'בישול' האפליה השונים, אם באמצעות 'סינון אחיות', יבוא תלמידות מערים אחרות או 'אפרטהייד' בכיתות עצמן.

עו"ד יואב ללום מעמותת 'נוער כהלכה' אומר ל'בחדרי חרדים': "לצערנו הרב הקולות שעשה משרד החינוך ושעשו גורמים פוליטיים בעניין האפליה בסמינרים הוכיחו שהדרך היחידה אותה מבינים מנהלי הסמינרים היא בג"ץ. אנחנו מקווים שבית המשפט יתן את דעתו לעניין בתקופה הקרובה, למען יוכלו בנות יהודיות לחוש שוות באמת, ולקיים את 'ואהבת לרעך כמוך' ככתבו כלשונו וכרוחו".
ללום נוער כהלכה עתירה בג''צ אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}