ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

מו"מ ישיר בין ארה"ב לאיראן? כולם מכחישים

ה'ניו יורק טיימס' חשף: ארה"ב ואיראן יקיימו שיחות בערוץ ישיר במטרה להגיע לפשרות בנושא הגרעין • הבעיה: הנשיא אובמה ושר החוץ האיראני - מכחישים

אחמדיניג'אד
אחמדיניג'אד צילום: ארכיון בחדרי חרדים

ה'ניו יורק טיימס' חושף אמש (מוצ"ש) כי ארה"ב ואיראן הסכימו לראשונה לקיים שיחות ישירות על נושא הגרעין האיראני.

העיתון מצטט בכירים בממשל אובמה המבהירים כי מדובר בניסיון אחרון למנוע צעד מלחמתי של תקיפה באיראן. מאידך, גורמים בממשל האיראני טענו לעיתון כי אכן קיימת הסכמה שכזו, אלא שהם מתעקשים לפתוח בשיחות רק אחרי שיתקיימו הבחירות בארה"ב.

דבריהם של הבכירים האיראנים באים ככל הנראה על רקע ההבנה כי אם יבחר מיט רומני לנשיאות, הוא יעדיף לפעול בדרכים נוקשות יותר מולם. רומני כבר הבהיר לא אחת כי הוא אינו פוסל שימוש בכוח מול איראן.

עם זאת, טומי וינטור, דובר הבית הלבן, הכחיש את הידיעה: "זה לא נכון שארה"ב ואיראן הסכימו לקיים שיחות 'אחד על אחד' לאחר הבחירות בארה"ב", הודיע.

האמריקאים מתכוונים להציע לאיראן הקלות משמעותיות בעיצומים, תמורת הגבלה של פעילות העשרת הגרעין, כך שככל שהאיראנים יצמצמו יותר את פעילותם הגרעינית - הם יזכו להקלות נוספות.

לפי הפרסום ב'ניו יורק טיימס', טרם ידוע מהי עמדתו של הסמכות הרוחנית האיראנית, אייתוללה עלי חמינאי, בנושא. בנוסף, טרם ידוע האם ארה"ב תקציב זמן להצלחת השיחות הללו - כדי למנוע ניסיון להרוויח זמן מצידם של האיראנים.

ברשת NBC ציטטו את דבריו של מייקל אורן, שגריר ישראל בוושינגטון, כי הממשל האמריקאי לא יידע את ישראל על קיומם של המגעים הללו.

בהמשך יצאה הכחשה רשמית מהבית הלבן, וגם מאיראן עצמה.

"שיחות הגרעין ממשיכות כרגיל. חוץ מזה, אין לנו שום מגעים או שיחות עם ארצות הברית", הבהיר שר החוץ האיראני עלי אכבר סאלחי.
גרעין איראן ארה''ב ישראל שיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}