ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בדרך לעזה: חיל הים השתלט על משט

נוסעי ספינת 'אסטל' רצו להפר את הסגר הימי על רצועת עזה • משהבהירו אנשי הספינה כי אין בכוונתם להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט • הנוסעים הועברו למשטרה

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

לוחמי חיל הים עלו בשבת בבוקר על הספינה "אסטל", אשר ביקשה להפר את הסגר הימי על רצועת עזה. העלייה על הספינה התבצעה בהתאם להחלטת הדרג המדיני ועל-פי החוק הבין-לאומי, וזאת לאחר שמוצו כל הפניות הישירות לספינה, וכן באמצעות הצינורות הדיפלומטיים.

משהבהירו אנשי הספינה כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט כאמור להשתלט על הספינה ולהביאה לנמל אשדוד.

הכוח פעל על פי תכנון ונקט בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את שלומם של החיילים ושל המפליגים על סיפון הספינה. ההשתלטות בוצעה ללא הפעלת כוח.

שלומם של המפליגים נבדק, והוצע להם מזון ושתייה. עם הגעת הספינה לנמל אשדוד הועברו הנוסעים לטיפול גורמי המשטרה ורשות ההגירה במשרד הפנים.

הרמטכ"ל הנחה את הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, לבחון נקיטת הליכים משפטיים נגד פעילי המשט, שנעצרו על ידי לוחמי חיל הים.

דובר צה"ל מבקש להדגיש כי כל גוף או מדינה המבקשים להגיע לעזה או להעביר סיוע הומאניטארי יכולים לעשות זאת באופן חוקי ומסודר בכל עת דרך המעברים היבשתיים ובתיאום עם הרשויות בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את פעילות צה"ל לשמירת הסגר הימי על רצועת עזה בהתאם לחוק הבינלאומי. נתניהו אמר "גם האנשים שהיו על הספינה יודעים שבעזה אין משבר הומניטרי, וכל מטרתם היא יצירת פרובוקציה והכפשת שמה של ישראל. אם זכויות אדם היו באמת חשובות לפעילים האלה הם היו מפליגים לסוריה. נמשיך להגן בעוצמה ונחישות על גבולותינו".
משט רצועת עזה ספינה אסטל כוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד