י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

גפני השתפך: "רביץ היה אחי הגדול"

ישיבה מיוחדת הוקדשה בכנסת לזכרו של הרב אברהם רביץ. בישיבה דיברו ראשי הסיעות על האיש המיוחד שכיהן בכנסת כ - 20 שנה • שי איזנברג שמע את הנאומים המרגשים ומגיש סיכום מיוחד

חבר הכנסת גפני לאחר הנאום עם רעיית הרב אברהם רביץ
חבר הכנסת גפני לאחר הנאום עם רעיית הרב אברהם רביץ

בדיון מרגש ומיוחד שנערך במליאת הכנסת נפרדו רשמית ראש הממשלה, יו"ר האופוזיציה, חכי"ם וראשי סיעות ובעיקר הבית כולו מאחד מטובי החכי"ם, וממייצגיה הבלתי נשכחים של הפוליטיקה והיהדות החרדית, ח"כ הרב אברהם רביץ זצ"ל.

באולם הכנסת נכחו באותה שעה בני משפחתו של רביץ, האלמנה הרבנית אביגיל תחי', בנה הרב יצחק, ומספר נכדים. את הדיון פתח יו"ר הכנסת רובי ריבלין אשר היה קרוב מאד לרביץ. ריבלין אמר כי רביץ היה הרבה יותר מחבר כנסת ואיש ציבור, 'הוא היה המגשר הגדול ביותר של היהדות החרדית והמחבר הטוב ביותר בין חלקי האוכלוסייה' אמר.

לאחר דבריו של יו"ר הכנסת, נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהזכיר את ביקורו בבית החולים כאשר הרב רביץ היה בימיו האחרונים. הוא פתח ואמר: לרביץ היה שלושה דברים עליהם שם דגש: אהבת עם-ישראל, תורת ישראל וארץ-ישראל, רביץ ידע לדבר עם בני-האדם, ולא משנה איזה, בגובה העיניים. הוא ידע לגשר בין חילונים וחרדים והיה יודע תמיד להגיע להבנות ופתרונות.

"אברמ´ל", תמיד היה מוכן להבין את כולם. הייתה לו יכולת הקשבה מיוחדת. הוא היה אלוף בהבנת הזולת"..

הוא האריך גם על פועליו של רביץ מחוץ לכנסת: "הרב רביץ היה מחנך ברמ"ח אבריו. הוא עסק בזה עוד מתקופת עליית ילדי העולים. בהמשך שימש גם כראש-ישיבה".

"לא אשכח, את הסיפור ששמעתי על רביץ מימי היותו כנער פעיל לחיזוק ילדי העולים מתימן. באחד הימים הוא מצא חמש לירות שאז היו סכום מכובד. הוא התרוצץ בחנויות בתל-אביב כדי לקנות עם זה ציציות וכיפות. בערב, הוא חילק אותם לילדי העולים. כשהוא נתפס על-ידי שומר המחנות, הוא אמר: 'אנחנו פה'"...

יו"ר האופוזיציה הגב' ציפי לבני אמרה כי רביץ היה שמאלני והיה ימני, היה אשכנזי והיה ספרדי, "הוא היה חלק מכל מה שיש במדינה הזאת, הכרתי אותו כחכי"ת צעירה בליכוד, כאישה, כחילוניה, הייתי ההפך הגמור ממנו, אבל למרות זאת, היה כל כך נעים לשוחח איתו ובעיקר לשמוע אותו. הכנסת זקוקה לאנשים כמותו, וחבל שהוא חסר לנו כאן'.

אחריה דיברו גם השר משולם נהרי מש"ס, ח"כ חיים אורון ממרץ, ויו"ר הכנסת ה17 דליה איציק שפנתה לעבר היציע ואמרה לרבנית רביץ "הרופאים אומרים ששמרת עליו כלביאה. הוא היה הדוגמא האישית שלי לאדם, הוא האיש שהצבעתי עליו לילדיי כדוגמא ומופת. שה' ייתן לך כוחות להמשיך בבריאות".

אפילו חבר הכנסת אחמד טיבי ביקש ממזכירות הכנסת להכניסו ברשימת הנואמים, "אני מרגיש שאיבדתי חבר קרוב" אמר טיבי ואפילו ציטט את הגמרא, "אחד מבני החבורה שמת, תדאג החבורה כולה", טיבי אמר עוד כי באחד הנאומים שלו, החכי"ם לחצו את ידיו, ורביץ ביקש ממשמר הכנסת לקרוא לו להודות על הנאום כי לא יכול היה לגשת אליו עם כיסא הגלגלים, "לאחרונה באחד הנאומים כשסיימתי את נאומי הבטתי לכיוון בו ישב רביץ, וחשבתי, אילו היה שומע את הנאום, הוא ללא ספק היה קורא לי שוב".

אחרון הנואמים וללא ספק המרגש מכולם היה חברו לסיעה, יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, "ליוויתי אותך שנים ארוכות, אמרו עליך שהיית הקול היחיד השפוי בכנסת, ואכן כך, היית בעבורי אח גדול, ממש אח, ומורה דרך".

גפני שניכר היה כי הוא מרוגש שיבח עוד את החבר הוותיק, יו"ר התנועה, "היית מצד אחד מהפכן, ומצד שני צייתן מובהק לגדולי התורה, כאשר הרב שך זצוק"ל קרא לך להקים את דגל התורה, הקמת, וכשהיה צריך לא חסכת שבטך מאיש. גם לא ממני".

גפני בסיום נאומו עצר לרגע ואמר "ר' אברהם אני פונה אליך, היית איש ציבור כל חייך, אנא המשך גם היום מתחת כיסא הכבוד, המשך את עשייתך למען עם ישראל שנמצא במצב קשה, אתה איש ציבור!".....

בתום הנאומים הסתיים הדיון לזכרו של הרב רביץ והחכי"ם יצאו מן המליאה, יו"ר הכנסת אמר לחברי הכנסת כי הוא לא זוכר טקס זיכרון מרגש ומיוחד כזה מאז שהוא בכנסת.

כך נפרדה לה הכנסת וחבריה מאחד מטובי בניה, הרב אברהם רביץ, זכר צדיק לברכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}