י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ירושלים - העיר המבוקשת ביותר בישראל

סקר של מכון 'גיאוקרטוגרפיה' באתר 'כלכליסט' קובע: 12% מרוכשי הדירות בארץ רוצים לרכוש דירה בבירה. רמות המחירים בעיר וההיצע הנמוך גורמים לעזיבה של חרדים ליישובים סמוכים

רחוב בר אילן בירושלים. צילום: דוב האזרחי
רחוב בר אילן בירושלים. צילום: דוב האזרחי


"הביקושים לדירות מגורים בירושלים עלו בשלוש השנים האחרונות לרמות שאינן מדביקות את ההיצעים. נתון זה הופך את בירת ישראל לעיר המבוקשת ביותר למגורים, ורק תל אביב מתקרבת לרמתה". כך עולה מניתוח של ד"ר רינה דגני, מנכ"לית קבוצת גיאוקרטוגרפיה, המתמחה במחקרי היתכנות כלכלית, שפורסם באתר 'כלכליסט'.

לפי הנתונים העולים מהסקר, כ־12% מכלל המבקשים לרכוש דירת מגורים מעוניינים שהיא תהיה בירושלים. בתל אביב, לעומת זאת, נעים הביקושים סביב 11%.

לדברי חוקרי המכון, בחמש השנים האחרונות חלה עלייה של כ־40% ברמת הנכונות לרכוש דירה בירושלים. עם זאת, טרם נבדקה ההשפעה שעלולה להיות לבנייה המתוכננת במזרח ירושלים.

בירושלים מתגוררים כיום כחצי מיליון תושבים יהודים, מהם כשליש חרדים. מבדיקות שערכה החטיבה הכלכלית של 'גיאוקרטוגרפיה' עולה שרמת המחירים הממוצעת שמחפשים מבקשי הדירות היא כמיליון שקל.

עם זאת, האוכלוסייה החרדית יכולה לשלם רק כ־700 אלף שקל עבור דירה, ו־40% מהם יכולים לשלם אף פחות. רמות המחירים בעיר וההיצע הנמוך גורמים לעזיבה של אוכלוסייה ליישובים סמוכים כגון מבשרת ציון, ביתר עילית ובית שמש. כמו כן, אין בעיר די היצע של צמודי קרקע, המושכים אוכלוסייה בעלת אמצעים.

הדירה המבוקשת היום בירושלים היא בת 3.7 חדרים, פחות מהממוצע הארצי אך גבוה מממוצע של 3.5 חדרים בת"א. כשליש מהדירות בירושלים הן בנות עד 3 חדרים, כשליש בנות 4 חדרים וכשליש הן דירות גדולות או צמודי קרקע. שיעור הדירות הקטנות בתל אביב, עד 3 חדרים, גבוה ב־50% מירושלים.

קישורים:
מקור: כלכליסט
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}