י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הוגש כתב אישום נגד 'גנב הגווילים' יהודה רוזיליו

רב מושב ברוש ספג ששה אישומים במסגרת פרשיית גניבת גווילי ספרי התורה • כיצד הונה את הלקוחות? איך הסתיר את מעלליו? ומה הניח במקום הגווילים?

ספרי התורה עמוסי הבריסטולים
ספרי התורה עמוסי הבריסטולים

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ג) לבית משפט השלום בבאר-שבע כתב אישום נגד רב המושב ברוש, יהודה רוזיליו, בגין ששה אישומים בעבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, עלבון דת ועוד.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד רחל אלמקיים, גנב הנאשם גווילי ספרי תורה וקיבל במרמה תשלום ממשפחות שהזמינו ממנו גווילים, בסך מאות אלפי שקלים, תוך ניצול תפקידו כרב המושב.

הנאשם, על פי כתב האישום, כתב ספרי תורה עבור משפחות מהמושב שהזמינו ספרי תורה וקיבל מהם תשלום עבור עבודתו. ספרי התורה שנקנו על ידי המשפחות, נשמרו בארון הקודש של המושב. בהמשך, כאשר הוזמן ספר תורה חדש על ידי משפחה נוספת - במקום לכתוב ספר תורה חדש, גנב הנאשם את הגווילים שכבר כתב, הכניס אותם לתוך ארגז המיועד למשפחה הנוספת, ומכר לה אותם, תוך הצגת מצג כוזב לפיו הגווילים נכתבו במיוחד עבור אותה משפחה.

בנוסף, גנב הנאשם גווילים שנכתבו על ידי סופרי סת"ם אחרים, ומכר את הגווילים למשפחות שפנו אליו וביקשו ממנו לכתוב ספרי תורה עבורם, תוך הצגת מצג שווא לפיו הוא זה שכתב את ספרי התורה – עבור אותה משפחה.

באחד המקרים, השאיל הנאשם גווילים מסוחר ומכר את הגווילים למשפחה שביקשה לקנות מהנאשם ספר תורה שכתב, תוך הצגת מצג שווא לפיו הנאשם הוא זה שכתב את הגווילים. לאחר שקיבל תשלום עבור הגווילים ולאחר שהסתיים טקס הכנסת ספר התורה לארון הקודש, הוציא הנאשם את הגווילים מתוך הארגז, ללא ידיעת המשפחה שקנתה אותם, והחזיר אותם לסוחר.

על מנת שלא יורגש חסרונם של הגווילים שנגנבו מתוך ארגזים שהיו בארון הקודש, דאג הנאשם להחליף בין הגווילים השונים השמורים בארון הקודש מבעוד מועד, ובאופן שבו כל ארגז שנפתח יהיה מצויד בגווילים הנחזים להיות שייכים לו.

לקראת חגים ומועדים בהם ידע הנאשם שכל ספרי התורה עתידים להיות מוצאים מארון הקודש, ועל מנת שלא יבחינו המתפללים במשקלם הקל של הארגזים שאין בהם גווילים, מילא את הארגזים, מהם גנב את הגווילים, בגלילי בריסטול ריקים. בחזית הגלילים הדביק הנאשם יריעות של קלף מצולם, וזאת על מנת ליצור מצג שווא לפיו ספרי התורה מכילים גווילים כשרים.

מתוקף תפקידו כרב בית הכנסת, וכפי שנהוג בבתי כנסת אחרים, קיבל הנאשם מהמתפללים בבית הכנסת תשלום עבור הזכות לשאת את ספרי התורה ביום הכיפורים ובחגיגות שמחת התורה. תשלום זה היה מיועד עבור בית הכנסת. הנאשם קיבל את התשלום מהמתפללים ואפשר להם לשאת, בין היתר, גם את ספרי התורה שבתוך ארגזיהם לא היו גווילים, תוך הצגת מצב שווא בפני אותם מתפללים לפיו הם נושאים ספרי תורה כשרים שבתוכם גווילים כשרים, זאת בשעה שהוא יודע שספרי התורה ריקים מגווילים כשרים.

הנאשם כתב ספרי תורה עבור משפחות מחוץ למושב, וקיבל מהן תשלום עבור עבודתו. בהמשך, פנה הנאשם אל בתי הכנסת בהם נשמרו ספרי התורה שכתב וביקש לקחת את ספרי התורה למספר ימים, וזאת תוך הצגת מצג שווא לפיו בכוונתו לבצע מספר תיקונים לגווילים או להשאיל אותם לבית כנסת אחר לפרק זמן קצוב, ולאחר מכן להחזיר את הגווילים למקומם, כל זאת כשהוא יודע שטענות אלה הינן שקריות. הנאשם, לאחר שלקח את ספרי התורה, מכר את הגווילים למשפחות אחרות שהזמינו ממנו גווילים, תוך הצגת מצג כוזב, בפני אותן משפחות, לפיו הגווילים נכתבו עבור אותן משפחות.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לשחרר את הנאשם בהסכמה למעצר בית תוך הפקדת ערבות ואיסור לעסוק ברבנות, בכתיבת ספרי תורה או בכל עיסוק אחר שיש לו נגיעה לספרי תורה.
ברוש יהודה רוזיליו כתב אישום גווילים ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}