י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

היום בכותל: תפילת השל"ה המונית

ארגון 'מאורות הדף היומי' יכניס לכותל ספר תורה לעילוי נשמת מיסד הדף היומי מהר"מ מלובלין. במהלך הכנסת ס"ת תיערך תפילת השל"ה בהשתתפות מגידי השיעורים ואלפי ילדים

הגראי"ל שטיינמן כותב אות בספר התורה. צילום: יעקב נחומי
הגראי"ל שטיינמן כותב אות בספר התורה. צילום: יעקב נחומי

הערב, ראש חודש סיוון, בשעה 18:00 יתקיים ברחבת הכותל המערבי מעמד התפילה המיוחדת 'אבות על בנים' מבעל השל"ה הקדוש, בהשתתפות אלפי לומדי שיעורי הדף היומי, מגידי השיעורים והמוני ילדי תשב"ר, שיגיעו מכל רחבי הארץ בתחבורה מאורגנת וברכבים פרטיים.

האירוע ייפתח בתפילת מנחה ברוב עם ואחריו תחל תהלוכת ספר תורה מהודר, בקול המון חוגג ובלווי שירה וזמרה - אל ארון הקודש בכותל המערבי. ספר התורה נכתב לזכרו של הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין זצוק"ל, מחולל והוגה רעיון דף היומי בכל תפוצות ישראל וראש ישיבת חכמי לובלין, על ידי חוג ידידי "מאורות הדף היומי" וציבור חשוב שביקש ליטול חלק ולהיות שותף בספר התורה הנושא את זכרו הטהור של הגאון זי"ע.

לאחר שיוכנס ספר התורה להיכל תיאמר תפילת השל"ה הקדוש המסוגלת לחינוך הבנים, במיוחד בר"ח סיון ערב חג מתן תורה.

במעמד המרגש צפויים להשתתף מאות מגידי השיעורים של מאורות הדף היומי בעשרות יישובים מצפון הארץ, דרומה ומרכזה, וכן אלפי לומדי השיעורים עם ילדיהם שילבשו חג לכבודה של תורה. נודע כי בתלמודי תורה שונים מתכוונים לנצל את יום ראש חודש בו לא מתקיימים לימודים אחה"צ כדי להשתתף במעמד האלפים.

קדמה לחגיגה התורתית היום שורת אירועים מרגשים שבו כובדו גדולי ישראל לכתוב אותיות אחרונות בספר התורה. ביום שישי האחרון ביקרה במעונו של הגר"ש הלוי וואזנר, בעל "שבט הלוי", משלחת רבני בית מדרש מאורות הדף היומי בראשות הרב חיים דוד קובלסקי. לאחר שכתב אות בספר התורה אמר הגר"ש וואזנר, בין השאר: "ספר תורה זה נכתב לזכרו של הגה"ק מלובלין זצוק"ל, ויש בכך ענין של "עושין נפשות לצדיקים" (ירושלמי שקלים). הספר תורה נכתב על-ידי כלל לומדי הדף היומי ויש בו כח שמאחד את כלל ישראל בבחינת 'שישים ריבוא אותיות לתורה'".

בעל "שבט הלוי" סיפר למשלחת כי היה נוכח במעמד פטירת רבו רבי מאיר שפירא זצ"ל בשנת תרצ"ד, ובהזדמנות אחרת שמע ממנו נוכח המצב באירופה, כי הוא מקווה שתהיה לו זכות להעלות אבן מהישיבה בלובלין לארץ הקודש.

בשבוע שעבר השתתפו בכתיבת האותיות: הגרי"ש אלישיב, האדמו"ר מנדבורנא, האדמו"ר מצאנז, הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ וראשי ישיבות ורבנים נודעים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}