י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

תותים, כמשל

האם התיר הרב הראשי את אכילת התותים? תרגיל יח"צני של מוסד דתי-לאומי בשומרון הוביל לסערת כשרות אדירה, ולהכחשה נמרצת של הראשון לציון הגר"ש עמאר

תותים, כמשל

את המדיה החרדית והחילונית הסעירה השבוע ידיעה שבימים כתיקונם אמורה הייתה להידחק לשולי החדשות. הנושא היה היתרו של הרב הראשי, הראשל"צ הגרש"מ עמאר, לאכול תותים. הנושא הטריוויאלי הצליח לקומם את מקורביו של הגר"ש עמאר, שיצאו בהכחשות גורפות. לטענתם, ההיתר המדומה הינו תעלול יחצ"ני של מוסד ד"לי ידוע בשומרון.

וכך למדו מקורבי הרב הראשי פרק בהלכות יחסידי ציבור ועשיית כותרות: בשיעורו ההלכתי של הגרש"מ עמאר, אותו נשא במהלך השבוע האחרון, הוא דיבר על התולעים בפירות וירקות. בפרסום, לאחר הדרשה המדוברת, נכתב כי הגרש"מ אמר שאפשר לאכול תותים, למרות שיש בהם חרקים. הסיבה: החרקים אינם נראים לעין, ומשכך מותרים הם באכילה.

הדברים קיבלו כותרות גם בעיתונות החילונית.

כידוע, הרבנים אסרו את אכילת התותים, זאת כיוון שבתותים ישנם חרקים הנראים לעין, ואסורים לכל השיטות.

האם אכן התיר הגר"ש עמאר את התותים? ודאי שלא.

"לא עלה על דעתי חלילה לחלוק על האיסור שבאכילת תולעים הנראים!" אומר הרב בנחרצות למוסף התורני 'עונג שבת' בעיתון יום ליום, "זו הטעיה שאינה אמת".

מסתבר שהשיעור המודבר עסק בחרקים באשר הם. במהלך השיעור עלתה שאלה על-ידי אחד מן המשתתפים מה יהיה הדין בתותים, במקרה שיש עליהם רק חרקים בלתי נראים. הרב השיב כי באם יש חרקים שאינם נראים, הדבר אינו שונה משאר הפירות והירקות, והתותים מותרים באכילה.

המוסד צמא הריטינג חיפש כיצד ניתן לזכות בליטרת תשומת לב תקשורתית. הפיתרון נראה ברור: כל הפוסקים אוסרים אכילת תותים. אנחנו נוציא הודעה כי בשיעורו של הגר"ש אצלנו במוסד, הוא התיר את אכילת התותים. ובא למוסד גואל.

מקורבי הרב הביעו את זעמם על השימוש הפסול, וביקשו מאיתנו להדגיש חזור והדגש: אין לאכול תותים בתקופה זו!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}