י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'קו הציבור' קיבל הכשר • פרסום ראשון

לאחר מאבק בין ועדת הרבנים ל'קו הציבור' נועדו הצדדים לישיבה משותפת, בה הוחלט להחזיר את ההכשר, בכפוף להתחיבות הקו לוועדה. מאחורי הקלעים: איום בית הגרי"ש להסיר אחריות מהוועדה

'קו הציבור' קיבל הכשר • פרסום ראשון

ביום ד' השבוע קיבלו מנהלי קו החדשות - 'קו הציבור', הודעה מועד הרבנים כי ההכשר שניתן להם, לספק חדשות לציבור החרדי - הוסר. להורדת ההכשר קדמה סאגה ארוכה של תנאים והגבלות מצד הוועדה.

הועדה ביקשה לצמצם את עדכוני החדשות לפעם בשעתיים בלבד, ולא לעסוק בנושאים השנויים במחלוקת. הקו התקשה לעמוד בכללים. בשוק קוי החדשות ישנה תחרות גדולה ולטענתם עמידה מלאה בתנאי הועדה - תבריח מאזינים. משלא עמדו בתנאים, החליטו בועדת הרבנים לעניני תקשורת להוריד את ההכשר. ומי שהתקשר מקוי בזק 'קו ונקי', לא יכל לקבל את השירות.

אך מי שמעורב בנושא, מספר סיפור אחר לחלוטין. מנהלי הקו משתייכים לפלג מסוים במחלוקת מפורסמת בציבור החרדי, וככל הנראה נתנו משקל יתר לאירועים באותו פלג. גורמים בועדת הרבנים שההסדר לא מצא חן בעינהם, עשו הכל בכדי להתנכל לקו. תוך שהוא משתמש בעילת התנאים שהועדה הוציאה לקו.

לאחר הסרת ההכשר הוציא הוציא חבר הוועדה הגר"צ פרידמן מכתב, בו הוא כותב: "שמעתי כמה פעמים ממרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב שליט"א, שהמשימה שתוטל על חברי הוועדה לענייני תקשורת, היא אחת ויחידה, לדאוג לכך שהפרסומים יהיו נקיים מענייני כיעור וניבול פה וכיו"ב וזה הכל!

מלבד נושאים חמורים אלו, הכל יכול להיות משודר, כגון ענייני מסחר ואינפורמציה על דיווחים לציבור, על כל תחום שהוא מענין את הציבור, מהבנתי כולל בעניין דיווח על ההתנהלות בענין חצרות הרבנים וחוגי הרבנים בישיבות, ודברים שונים הנכללים במסגרת היהדות החרדית, וכל אחד רשאי לשדר על כך על פי תפיסת העולם של החוג שהוא משתייך אליו, ואין לוועדה להתערב כלל בתוכן השידורים בתנאי שיהיו נקיים מהנ"ל".

המכתב הנ"ל מהווה מכה קשה עבור הגורמים בועדת הרבנים שעשו הכל בכדי לחסום את קו הציבור מקו הטלפון של 'קו ונקי'.

ואכן, מאז הורדת ההכשר נעשו מאמצים להחזיר את ההכשר. כל המי ומי ניסו להתערב בהחזרת ההכשר. בין השמות שהוזכרו כמי שניסו לפשר בין הניצים שורבב שמו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. ליצמן הנמצא בקשר טוב עם מנהלי הקו, היה בעד החזרתו לקונצזוס.

אתמול (ה') הודיעו נאמני ביתו של הגרי"ש אלישיב כי באם לא יחזור הכשר ל'קו הציבור' הרי שהגרי"ש יוציא מכתב בו הוא אומר שאין לו אחריות על וועד הרבנים לעניני תקשורת.

בוועדה הבינו, שחייבים לשים לזה סוף. כל הצדדים מפסידים מהמאבק, וכדאי להגיע להסדר. ומהר. בשיחות שערכו עם מנהלי הקו, הוחלט להחזיר להם את ההכשר תמורת התחייבות ברורה כי מהיום יצייתו מנהלי הקו להחלטות הוועדה (רשימה מופחתת). המנהלים הסכימו, ובצהרי יום שישי הוחלט להחזיר את ההכשר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}