י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מגזין 'אף' חוזר בתשובה? איור מתוקן ותגובות נזעמות

חודש לאחר פרסום האיור האנטי-חרדי, בוחרים עורכי המגזין 'אף' לפרסם איור שני בסדרה • במאמרים הם ממשיכים לתקוף את החרדים, אך מפרסמים גם תגובות נזעמות

איור: אלירן הרוש. (התמונה צונזרה)
איור: אלירן הרוש. (התמונה צונזרה)



מגזין התרבות 'אף' - שעורר סערה לפני כחודש כשפרסם איור בו נראית בחורה שאינה לבושה בצניעות, כשהיא בועטת ברגלה באדם חרדי היושב באוטובוס עד זוב דם - חוזר בתשובה.

החודש, מקדיש המגזין את הנושא המרכזי שלו לדת כשבתוכו מפורסם איור של הנער המוכה והנערה המכה נוסעים על אופניים זה לצד זה על פסי הרכבת הקלה בירושלים כשידה של הבחורה לוחצת את ידו של הבחור.

המגזין מתפרסם החודש תחת הכותרת "כל מה שמתחת לכיפה" כשבשער מופיע איור של חרדים הלובשים טליתות וברקע חיילים המבצעים צניחה. גם בתוך המגזין עצמו מופיעים סיפורי קומיקס קצרים הלועגים לציבור החרדי.

אך דווקא המעניין מכל הוא איור המתפרסם בעמוד 48 במגזין שבו מופיעה הבחורה "המכה" לצדו של הבחור "המוכה" תוך שהם נוסעים בשלום ובאחדות על זוגות אופניים. מי שאייר את התמונה הוא אלירן הרוש, האחראי גם על האיור מהחודש הקודם.

עוד בנושא:
"זו גזענות והסתה לאלימות" • תלונה במשטרה נגד האיור המסית
מגזין תרבות מציג בשער: קריקטורה של הסתה

גינויים מקיר לקיר

בצדו של האיור מתפרסם מכתב של אהוד בן יהודה מבני ברק שכותב "אני מבין את שהקונפליקט החרדי-חילוני בירושלים הוא טעון והדוסים האלה הם קוץ שתקוע לנו. והסקנדלים שלהם וכל השחור הזה, ומה בכלל הם רוצים מאיתנו, שייתנו כבר לחיות בעיר הזאת, קצת שקט בבקשה. אני רק שאלה: מה הם גבולותיה של האמנות, הותרה הרצועה, האם אמן יכול להביע כל דעה, כל דימוי, ללא כל סייג?

"אמרו נא בכנות: לו היה בוחר המאייר לאייר ירושלמי הבועט בערבי, גם אז הוא היה מתפרסם?...אני טוען שגם לאמנות יש גבולות שאסור שייחצו. אלימות היא אלימות היא אלימות. כעת עומדת בפניכם שתי ברירות. לנסות ולהצדיק בכוח את הטעות הזו. להתנצל בחצי פה, להתחכם סטייל "אנחנו מתנצלים בפני כל המפגרים שלא מבינים אמנות מהי..הברירה השנייה היא לומר: טעינו. "מצטערים, קורה. מי שלא עושה לא טועה".

גם בסוף המגזין הובאו מספר טוקבקים של כאלו שהתייחסו לאיור שפורסם בעבר. באחת מהתגובות שנכתבו על ידי "מיצוי הדין" נכתב: "יחקרו השמאלנים צוררי ישראל בבית הדין הפלילי בהאג לאלתר". ובתשובה לכך כתבו אנשי ה'אף': "הלוואי, אולי אז נגיע סוף סוף לחו"ל".

במילת סיכום כתבו עורכי המגזין: "אנחנו גאים להיות במה פתוחה ולא מצונזרת לקולות שונים ומעניינים. בחופש הביטוי אין אבל".

כזכור, האיור שפורסם בחודש שעבר עורר גינויים מקיר לקיר ועורכי המגזין אף זכו לתלונה שהוגשה נגדם במשטרה בגין הסתה לאלימות, תלונה שלא זכתה להתייחסות משמעותית מצדה של המשטרה.
מגזין אף תרבות חרדים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}