י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אליאור חן יוסגר מברזיל לישראל

בית המשפט העליון בברזיל פסק: אליאור חן, החשוד בהתעללות קשה בילדים, יוסגר לישראל. חן נאבק נגד הסגרתו לישראל, בטענה כי המעשים בוצעו בשטח ביתר עלית, הממוקמת מחוץ למדינת ישראל

אליאור חן. צילום: ארכיון
אליאור חן. צילום: ארכיון

בית המשפט העליון בברזיל פסק כי אליאור חן יוסגר לישראל. חן, החשוד בהתעללות קשה בילדים, נאבק נגד הסגרתו לישראל, בטענה כי המעשים בוצעו בשטח העיר ביתר עלית, הממוקמת מחוץ לשטח מדינת ישראל, ועל כן אין לרשויות בישראל הסמכות לבקש את הסגרתו. אליאור חן, שנמלט מישראל לברזיל, הסגיר עצמו לפני כשנה למשטרת ברזיל.

חן ואנשיו מואשמים שביצעו 'תיקונים' בשני ילדים, אז בני 3 ו-4 מביתר עילית, בתחילת שנת 2008. כתוצאה מההתעללות נגרם לילד הקטן נזק מוחי בלתי הפיך והוא הפך לצמח. על פי הוראת חן. 'תיקונים' אלה כללו טלטולים, הכאות, כפיתה, שריפת איברים והאכלת הילדים בצואה.

פרשת ההתעללות חסרת התקדים נחשפה לפני כשנה, כאשר אם, שנשמעה על פי החשד לעצותיו של אליאור חן, התעללה בילדיה באכזריות, עד כי אחד מהם, כיום בן 4 וחצי שוכב בבית החולים במצב של צמח, אחרי שספג מכות ועבר התעללות פיזית מחרידה.

אח אחר, בן חמש וחצי, עבר תהליך שיקום מוצלח לכוויות הקשות שפגעו ברגליו, כתוצאה מהצמדתו לתנור חשמלי, אולם עדיין נזקק לטיפולים רבים.

אמם של הילדים, החשודה כי הוציאה לפועל את רעיונותיו השטניים של חן, נתונה במעצר מזה כשנה, מאז התפוצצה הפרשה. האם הגיעה להסדר טיעון עם הפרקליטות, לפיו היא תידון לחמש שנות מאסר בפועל, ובתמורה לכך תהיה עדת מדינה נגד אליאור חן וחסידיו, שהואשמו יחד איתה במעשים החמורים, וכן תודה בחלק מהעבירות שיוחסו לה.

גזר דינה של האם יידחה עד לאחר שתעיד נגד נאשמי הפרשה האחרים: אליאור חן, דוד קוגמן, אברהם מסקלצ'י ושמעון גבאי. עם זאת אישור ההסדר נתון בידיו של בית המשפט, שאינו מחוייב לכבד אותו ויכול להטיל גם עונש חמור יותר.

מהסדר הטיעון שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים על-ידי סנגוריה של האם, עולה כי הפרקליטות הסכימה להשמיט מכתב האישום המתוקן בו הודתה האם את העבירות החמורות של ביצוע מעשי התעללות בילדיה, במו-ידיה. כמו כן הוצא מכתב האישום הסעיף בו נטען כי היא השתתפה, עם אחרים, בהכאת בנה המאושפז כיום חסר הכרה בבית חולים. אישום זה יוחס רק לחסידי חן הנאשמים עמה.

האם גם לא תורשע בהשתתפות, יחד עם הנאשמים האחרים, בגרימת כוויה ברגלו של בנה כשקירבו אליו תנור חשמלי. מהסדר הטיעון ומהעבירות בהן הודתה האם עולה כי בעצם - בניגוד לכתב האישום המקורי - היא לא השתמשה מעולם, בעצמה, בשום מעשה אלימות כלפי ילדיה, אלא היא תורשע בכך שנמנעה מלדווח על מעשי האלימות שביצעו אליאור חן וחסידיו.

האם הודתה ותורשע בהזנחת הילדים. כמו כן, היא תורשע בשיבוש מהלכי משפט, בכך שאחרי שנודע לה על הכוויה שגרמו אנשיו של חן לבנה, היא מסרה בחקירתה כי הכוויה נגרמה בשל שריפה שפרצה בדירתה ולא כתוצאה מהתנור החשמלי שהוצמד לילד, ושעל כך ידעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}