י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ניאו נאצים תכננו לפגוע בבתי כנסת וביהודים בברזיל

לא רק בניו יורק: יממה לאחר שחוקרי האפ.בי.איי. עצרו ארבעה שתכננו לפגוע בבית כנסת בניו יורק, מדווחת משטרת ברזיל: הצלחנו לסכל פעולת טרור של ניאו-נאצים נגד יהודים

ניאו נאצים תכננו לפגוע בבתי כנסת וביהודים בברזיל


יהודים על הכוונת בכל העולם: יממה לאחר שהבולשת האמריקנית הודיעה כי לכדה ארבעה מוסלמים אמריקניים שתכננו לפגוע בבבית כנסת ומרכז יהודי בניו יורק, מדווחת משטרת ברזיל כי סיכלה פעולות טרור של קבוצות ניאו-נאצים.

לפי הדיווח, האנטישמיים תכננו לבצע פיגועים בבתי כנסת ובמוסדות יהודים בדרום המדינה, באיזור העיר פורטו אלגרה. במהלך מעצרם נתפסו בידי פעילי הטרור הניאו-נאצים סכינים, מטעני חבלה מתוצרת בית, וחומרי תעמולה נגד יהודים ושחורים.

כעת במשטרה המקומית בודקים את החשד לפיו לקבוצות יש קשרים עם ארגוני טרור וניאו נאצים אחרים, במדינה ומחוצה לה באיזור היבשת. מפקד המשטרה סיפר כיצד הצליחו אנשיו ללכוד את הפעילים הניאו-נאצים ואמר: "אין לי ספק שמנענו טרגדיה גדולה".

אמצעי התקשורת המקומיים דיווחו כי קבוצות הניאו-נאצים אכן תכננו לפגוע בחלק מבתי הכנסת והמוסדות היהודים באיזור העיר פורטו אלגרה, שקהילתה היהודית מונה כעשרת אלפים תושבים.

מפקד המשטרה המקומית סיפר כי הקבוצה נחשפה במהלך חקירה אחרת שעסקה במקרי רצח שהתרחשו כחלק מהמאבק בין כנופיות באיזור.

מימי ליברוב, מבית חב"ד בעיר, סיפרה כי למדה על האירועים מאמצעי התקשורת וציינה שארגון הפדרציה היהודית לא יידע אותם בנוגע למעצר פעילי הטרור הניאו-נאצים. "אפשר להגיד שהם שומרים על פרופיל נמוך בעניין", אמרה. ליברוב הוסיפה: "מדברים על זה בקהילה היהודית במקומית, אך עדיין אף אחד לא שינה את התנהגותו ודרך חייו". היא הדגישה: "בכל מקרה בכל ערב שבת, יש לנו שומרים שמוצבים באיזור ובפתח בתי הכנסת בעיר".

במקביל דווח, כי מוסלמים קיצונים שנעצרו לאחרונה במרוקו התכוונו לתקוף מטרות יהודיות במדינה. לדברי המקור, נגד החשודים, שהשתייכו לתא של התנועה האיסלאמית הקיצונית 'סלפיה ג'יהאדיה', כבר הוגשו כתבי אישום.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}