הקיצוץ בתקציב פגע בפרויקט מתנדבים בתנועה
הפרויקט שהתהדר בכ-105 ניידות ובקרוב לעשרת אלפים מתנדבים, סובל מבעית תקציב קשה, שמשאירה 2,500 מתנדבים בבית. ב-15 ערים וישובים אין ניידת תנועה למתנדבים
- אור ירוק
- כ"ה תשרי התשע"ג
פרויקט "מתנדבים בתנועה" של עמותת "אור ירוק", בשיתוף משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ספג לאחרונה מכה חזקה, כאשר איבד 38 ניידות כתוצאה מבלאי כלי הרכב.
הפרויקט שהתחיל כמיזם ניסיוני במחוז תל אביב, בשנת 2000, נחל הצלחה גדולה והתפשט במהרה לכל רחבי הארץ, מקריית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום. בשיאו של הפרויקט היו 105 ניידות, אשר הוקצו למתנדבים וביצעו פעילות אכיפה בישובים רבים ברחבי הארץ.
כיום נמצאות רק 67 ניידות בשירות המתנדבים והמספר הולך ויורד. מדובר בניידות ישנות בעלות קילומטראז' גבוה, שסובלות מבעיות תקינות ואחזקה ומחוסר תקציב, לא הוחלפו בחדשות.
כתוצאה מירידתם של 38 ניידות, ב-15 ערים אין כרגע פעילות מתנדבים בנושא תנועה. מדובר בערים קטנות יחסית שבהן המתנדבים סיירו וסייעו למשטרת התנועה לאכוף את הפעילות בכבישים.
במחוז חוף ירדו שש ניידות, במחוז צפון ירדו שבע ניידות, במחוז תל אביב ירדו 12 ניידות, במחוז דרום ירדו ארבע ניידות, במחוז מרכז ירדו שמונה ניידות במחוז ירושלים ירדה ניידת אחת.
הערים שבהן הייתה ניידת מתנדבים וכרגע אין אף ניידת אחת – עכו, טירת הכרמל, נצרת, נצרת עלית, עפולה (שתי ניידות), קרית שמונה, משגב, מגדל העמק, בני ברק, עיירות, דימונה, לוד, נס ציונה, רהט ויקנעם.
במצב שנוצר כ-2,500 מתנדבים לא יכולים להמשיך לפעול בתוך הערים והקהילות שבו הם גרים וחיים. מתנדבי התנועה פועלים בשיתוף לשוטרים המקומיים. המתנדבים פועלים בצוותים של שניים במשמרת ומבצעים פעילות אכיפה, ביום וגם בלילה. פעילות המתנדבים מכוונת לאכיפת משטרה, על פי הדרישות והיעדים של אגף התנועה. הדגש הוא על עבירות המגודרות כעבירות איכות, הכוללות עבירות כגון: עקיפה על קו לבן, חציית צומת במופע אור אדום, אי מתן זכות קדימה, אי ציות לתמרור עצור ובדיקות אלכוהול. משטרת ישראל רואה במתנדבים ככוח עזר משמעותי ואיכותי לביצוע המטלות, היעדים והאתגרים העומדים בפניה. התמדתם ומסירותם של המתנדבים ראויה לציון ולשבח. רובם מתנדבים במשך שנים ותורמים לקהילה שבה הם חיים. לאחרונה החלו במשטרת ישראל וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לפעול למען רכישתן של מספר ניידות חדשות, וזאת כדי לנסות ולעצור את הידרדרות הפרויקט.
עמותת אור ירוק: "פרויקט 'מתנדבים בתנועה', הוא פרויקט בעל חשיבות עליונה. התוצאות המרשימות מלמדות על חשיבות מערך המתנדבים במסגרת האכיפה המשטרתית. על משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפעול בנחישות כדי להציל את הפרויקט. בימים של קיצוצים תקציביים, עזרה ברוכה של אלפי מתנדבים, תסייע למשטרת ישראל להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה, בכבישי הערים".
הפרויקט שהתחיל כמיזם ניסיוני במחוז תל אביב, בשנת 2000, נחל הצלחה גדולה והתפשט במהרה לכל רחבי הארץ, מקריית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום. בשיאו של הפרויקט היו 105 ניידות, אשר הוקצו למתנדבים וביצעו פעילות אכיפה בישובים רבים ברחבי הארץ.
כיום נמצאות רק 67 ניידות בשירות המתנדבים והמספר הולך ויורד. מדובר בניידות ישנות בעלות קילומטראז' גבוה, שסובלות מבעיות תקינות ואחזקה ומחוסר תקציב, לא הוחלפו בחדשות.
כתוצאה מירידתם של 38 ניידות, ב-15 ערים אין כרגע פעילות מתנדבים בנושא תנועה. מדובר בערים קטנות יחסית שבהן המתנדבים סיירו וסייעו למשטרת התנועה לאכוף את הפעילות בכבישים.
במחוז חוף ירדו שש ניידות, במחוז צפון ירדו שבע ניידות, במחוז תל אביב ירדו 12 ניידות, במחוז דרום ירדו ארבע ניידות, במחוז מרכז ירדו שמונה ניידות במחוז ירושלים ירדה ניידת אחת.
הערים שבהן הייתה ניידת מתנדבים וכרגע אין אף ניידת אחת – עכו, טירת הכרמל, נצרת, נצרת עלית, עפולה (שתי ניידות), קרית שמונה, משגב, מגדל העמק, בני ברק, עיירות, דימונה, לוד, נס ציונה, רהט ויקנעם.
במצב שנוצר כ-2,500 מתנדבים לא יכולים להמשיך לפעול בתוך הערים והקהילות שבו הם גרים וחיים. מתנדבי התנועה פועלים בשיתוף לשוטרים המקומיים. המתנדבים פועלים בצוותים של שניים במשמרת ומבצעים פעילות אכיפה, ביום וגם בלילה. פעילות המתנדבים מכוונת לאכיפת משטרה, על פי הדרישות והיעדים של אגף התנועה. הדגש הוא על עבירות המגודרות כעבירות איכות, הכוללות עבירות כגון: עקיפה על קו לבן, חציית צומת במופע אור אדום, אי מתן זכות קדימה, אי ציות לתמרור עצור ובדיקות אלכוהול. משטרת ישראל רואה במתנדבים ככוח עזר משמעותי ואיכותי לביצוע המטלות, היעדים והאתגרים העומדים בפניה. התמדתם ומסירותם של המתנדבים ראויה לציון ולשבח. רובם מתנדבים במשך שנים ותורמים לקהילה שבה הם חיים. לאחרונה החלו במשטרת ישראל וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, לפעול למען רכישתן של מספר ניידות חדשות, וזאת כדי לנסות ולעצור את הידרדרות הפרויקט.
עמותת אור ירוק: "פרויקט 'מתנדבים בתנועה', הוא פרויקט בעל חשיבות עליונה. התוצאות המרשימות מלמדות על חשיבות מערך המתנדבים במסגרת האכיפה המשטרתית. על משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפעול בנחישות כדי להציל את הפרויקט. בימים של קיצוצים תקציביים, עזרה ברוכה של אלפי מתנדבים, תסייע למשטרת ישראל להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה, בכבישי הערים".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות