י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ה'איחוד' משיב מלחמה

בכינוס שכותרתו 'ערב חיזוק' למתנדבי ארגוני ההצלה החרדיים, שיתקיים בעוד כשבועיים, תוכרז מלחמה בארגון מד"א. האיום: או שמד"א יתקפל או שיוצאים למלחמה חזיתית

ה'איחוד' משיב מלחמה

בשעות הצהריים התקבלה במערכת הודעה מערכתית. ההודעה סיפרה על תכונה והיערכות בקרב מתנדבי ארגון 'איחוד הצלה' ו'הצלה גוש דן', לקראת מעמד חיזוק והוקרה למתנדבים, שיתקיים בעוד כשבועיים, באולמי "היכל שלמה" ברחוב ז'בוטינסקי 110 בפתח-תקווה (סמוך למחלף גהה).

בהמשך ההודעה נכתב, כי כחלק מהפעילות המבורכת של ארגון 'איחוד הצלה' למען כ-1,500 המתנדבים הפזורים בכל רחבי הארץ, נערכים מדי פעם כינוסי גיבוש וחיזוק מקומיים. לאחרונה הוחלט בוועד רבני הארגון ובהנהלת הארגון, לקיים מעמד חיזוק והוקרה ארצי לכלל המתנדבים העומדים על המשמר במסירות להצלת חיי אדם, בהשתתפות גדולי תורה, רבנים ואישי ציבור.

אך מסתבר שמאחורי ההודעה התמימה מסתתר קרב איתנים. כותרת המאבק היא המלחמה החזיתית שמנהל מד"א נגד ארגוני ההצלה החרדיים. אין צורך להרחיב על מה נסוב המאבק. הארגונים החרדיים, שמתפעלים אלפי מתנדבים ברחבי הארץ, הפכו לצנינים בעיני ארגון מגן דוד אדום. הפעילות החרדית גוזלת קרדיטים, וכתוצאה מכך נתח גדול מעוגת התרומות עובר לארגוני ההצלה.

במד"א הכריזו מלחמה. בחודשים האחרונים החל הארגון לחלק מכשירי מירס למתנדבים, תוך התנייה כי אין להחזיק מכשיר של ארגון 'איחוד הצלה'. מי שלא לוקח ציוד ממד"א, לא יוכל להתנדב וגם לא יקבל קריאות ליציאה לפעולות חיים.

בנוסף, בימים האחרונים התכוונו במד"א לנתק את כל מכשירי הביפר של מתנדבי 'איחוד הצלה', לאחר שהחל תהליך להעברת הודעות למתנדבי מד"א במכשירי המירס של מד"א.

אם היו מנתקים את הביפרים - לא היו 1500 מתנדבי איחוד הצלה יכולים לדעת על אירועים ולא היו יכולים לצאת להציל חיים. אין לשער ואין לתאר כמה חיי אדם נחסכים באמצעות מתנדבי הארגונים החרדיים.

ניתוק הביפרים נמנע בשלב זה, לאחר התערבותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שהתקשר למנכ"ל מד"א, אלי בין, ודרש ממנו להשהות כל פעילות נגד מתנדבי ה'איחוד', עד לשובו מחו"ל ולבירור מקיף בלשכתו.

בנוסף, מכשירי המירס של מד"א אינם מתאימים לפעילות בשבת, לפי הוראות ועדת הרבנים של 'איחוד הצלה'. משכך, לא יכולים מתנדבי הארגונים החרדים לקבל את המכשירים של מד"א, שמנסה להכתיב למתנדבים היכן להתנדב וכיצד לפעול בכל הקשור לשמירת שבת.

יצוין, כי לפני פסח פירסמו רבני 'איחוד הצלה' ו'הצלה גוש דן' מכתב לכל המתנדבים, האוסר עליהם לקחת ציוד של מד"א או לפעול במסגרת מד"א, ללא חברות בארגון הצלה חרדי, בשל בעיות שמירת שבת וכדומה בפעילות המתבצעת בחסות מד"א.

בכינוס שיתקיים בעוד שבועיים, ישמיעו רבני הארגונים את עקרונות פעילות המתנדבים להצלת חיים, על פי דרך התורה וההלכה, תוך שמירה על עצמאות מוחלטת של ארגוני ההתנדבות החרדיים, כדי להבהיר למד"א: או שאתם משתפים פעולה עם ארגוני ההצלה ומאפשרים להם התנהלות עצמאית מוחלטת, או שתיפתח מערכה קשה למען הצלת חיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}