עליה של כ-7% בהיפגעות קשישים מתאונות דרכים
לרגל חודש הקשיש הבינלאומי מפרסמת אור ירוק נתונים מדאיגים לפיהם קשישים נפגעים כמעט פי שניים מחלקם באוכלוסיה. בתל אביב נפגעו כ-200 קשישים בתאונות דרכים, בשנת 2011
- אור ירוק
- כ"ג תשרי התשע"ג
החודש מצוין "חודש הקשיש הבינלאומי" ובתוך כך מפרסמת עמותת אור ירוק, כי בשנת 2011 חלה עליה בהיפגעות קשישים (גיל 65 ומעלה) כתוצאה מתאונות דרכים, בתחום העירוני. בשנת 2010 נפגעו 1403 קשישים ואילו בשנת 2011 נפגעו 1505 קשישים בתאונות דרכים – עליה של כ-7%. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
למרות שחלקם של הקשישים, נאמד באוכלוסיה בכ-10% הם נפגעים בשיעור כמעט כפול (18.5%).
על פי הנתונים, בכל שנה נפגעים בממוצע בתחום העירוני כ-1450 קשישים (גיל 65 ומעלה) ונהרגים כ-50, בנוסף 222 קשישים נפצעים בממוצע באורח קשה, בכל שנה מתאונות דרכים. הנתונים מתייחסים לשנים 2003-2011.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על הרשויות המקומיות לפעול לשיפור התשתית באזורים בהם יש ריכוז גבוה של קשישים, כמו מועדוני יום, בתי אבות וקופות חולים. הרשויות חייבות להאריך את משך האור הירוק ברמזור להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך את המדרכות ולהתקין שילוט מתאים, המתריע כי יש בסביבה ריכוז גבוה של קשישים".
בתל אביב נפגעו 198 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. חמישה נהרגו ו-21 נפצעו קשה. בירושלים נפגעו 166 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שלושה נהרגו ו-33 נפצעו קשה. בחיפה נפגעו 98 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שישה נהרגו ועשרה נפצעו קשה. בראשון לציון נפגעו 79 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שלושה נהרגו ואחד נפצע קשה. בבאר שבע נפגעו 60 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שניים נהרגו ושלושה נפצעו קשה. בחולון נפגעו 64 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שניים נהרגו ושישה נפצעו קשה. בפתח תקוה ובנתניה נפגעו 59 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. אדם אחד נהרג בכל עיר. בבת ים נפגעו 54 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. אחד נהרג ותשעה נפצעו קשה. באשדוד נפגעו 48 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שניים נהרגו ושלושה נפצעו קשה. ברחובות נפגעו 47 קשישים (+65) בתאונות דרכים בשנת 2011. שניים נהרגו ואחד נפצעו קשה.
אוכלוסיית הקשישים היא אחת משלושת האוכלוסיות הפגיעות (יחד עם צעירים וילדים), וזאת בשל מגבלות הגיל. אוכלוסיית הקשישים סובלת מירידה ביכולות המוטוריות, אשר משפיעות באופן ישיר על יכולת ההליכה, היציבות, הראיה, הריכוז וקריאת המצב בכביש. הקשישים נפגעים יותר ביחס למספרם באוכלוסיה וזאת בשל המגבלות הפיזיות והעובדה כי תהליך ההחלמה שלהם ארוך וקשה יותר. לכן, על המדינה לדאוג כי בסביבת בתי אבות ומועדוני קשישים יהיו אמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה, מעביר חציה מוגבהים ושילוט מתאים. יש לוודא כי משך האור הירוק המופיע ברמזורים להולכי הרגל, ארוך מספיק וגם כי קיין מספיק זמן בין התחלפות הרמזור האדום להולכי הרגל והופעת האור הירוק למכוניות. על הרשויות המקומיות להנמיך את שולי המדרכות בקרבת מעברי חציה, לשפר את הנגישות לתחבורה ציבורית ולהגדיל את ההסברה עבור הנהגים, כי יש להתחשב בהולכי הרגל הקשישים.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות