י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

האוצר מתכנן: פיצוי לחלשים על מע"מ הירקות והפירות

ר' מנדי בלוי, מנהל 'כולל חב"ד בישראל: אם לא יפצו את העמותות החברתיות - נספוג מכה קשה. ח"כ גפני: האוצר יצטרך לתת מענה גם לעמותות שייפגעו מהעלאת המע"מ של הירקות

ארגזי ירקות לחלוקה של כולל חב"ד
ארגזי ירקות לחלוקה של כולל חב"ד

סוף סוף מחלחל גם לתודעת ראשי האוצר שהכינו את תקציב המדינה, כי מיסוי המע"מ החדש שאושר על הירקות והפירות פוגע בעיקר בשכבות החלשות. אתמול (ג) החלו לגבש באוצר מנגנון לריכוך הגזירה. זאת בעיקר בגלל התנגדות חריפה מצד ח"כים, עמותות סיוע לנזקקים - ובראשן 'אשל כולל חב"ד' - וחקלאים.

באוצר יוזמים כעת תכנית, במסגרתה יקבלו השכבות החלשות פיצוי על העלאת המע"מ בשווי של כ-30 שקל לחודש למשפחה.

פקידי באוצר חישבו כי משפחה עניה תוציא כ-30 שקל בחודש על מע"מ של הירקות והפירות, ולכן החליטו לפצות משפחות אלה, כדי להקל על העברת התכנית בכנסת אל מול הח"כים החברתיים, המתנגדים לה נחרצות.

אולם בעוד פקידי האוצר חושבים כיצד לפצות את המשפחות העניות, נותרות מאחור העמותות והאירגונים החברתיים המסייעים לנזקקים.

מנהל 'כולל חב"ד' בישראל, ר' מנדי בלוי - המפעיל את העמותה הגדולה ביותר בישראל התומכת במשפחות נזקקות - מתריע כי העלאת המע"מ על פירות וירקות תפגע מאוד בעמותות המסייעות לנזקקים, ובכך בעצם ייפגעו השכבות הכי חלשות באוכלוסיה. "העמותה שלנו", אומר בלוי, "מחלקת כ-2000 טון פירות וירקות במהלך השנה. העלות של המוצרים הם בערך חמישה מיליון שקלים, כשמתווסף לזה המע"מ, זו הוצאה של עוד 800 אלף שקל בערך. ואין ספק שבמצב הכלכלי של היום, העלאה כזו היא מכה קשה. חייבים לפצות גם אותנו".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני, אומר בתגובה, כי "בימים בהם אנשים אוספים פירות וירקות מפחי האשפה, האוצר יצטרך לתת מענה גם לגבי הארגונים החברתיים אשר רוכשים כמות עצומה של פירות וירקות לנזקקים ויספגו מכה קשה מהעלאת המע"מ".

נודע, כי ראשי הארגונים החברתיים זומנו לישיבה מיוחדת שתקיים ועדת הכספים בנושא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}