ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

ב'עדה' מתריעים: מעצר החרדית - בדיקת דופק

מודעות רחוב מתריעות: מעצר חסידת חב"ד ל-24 יום בעוון עריקה - בדיקת דופק ליהדות החרדית כולה, לראות האם תתקומם • מאחורי פרסום המודעה: בכירים ב'עדה החרדית'

צילום: שטורעם
צילום: שטורעם



"בדיקת דופק", כך מגדירים ב'עדה החרדית' את מעצרה של דבורה לאה כהן, חסידת חב"ד ששוחררה בסוף השבוע האחרון ממעצר בכלא צבאי, לאחר שהעבירה בו 24 ימים בעוון עריקה מצה"ל.

במודעות שנתלו ברחבי שכונת מאה שערים ובאזורים נוספים, נכתב: "זה כבר כמה שבועות שאישה חרדית נתונה במעצר עקב אי התייצבותה לדחיית שירותה הצבאי, בעוון זה נעצרה ואף הוארך מעצרה.

"אין זה מעצר של אישה בודדה מסוימת ובלתי מוכרת לציבור, כי אם בדיקת דופק של היהדות החרדית באשר היא, לראות איך תגיב למעשים כאלו, האם תתקומם אל מול העוול המשווע.

"הבדיקה הזאת - כפי שגורמים מסוימים הודו כבר - היא מבחן עמידותה של היהדות החרדית מול מגמות השלטון לבולל את היהדות החרדית בכור ההיתוך החילוני, להכניס בכוח את הצבא ושירות לאומי לתוך שורותיה של היהדות החרדית.

"אם נשתוק עתה מה נענה ליום מחר... חובתנו עתה להתנער מאדישותנו ולהקים קול זעקה..."

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי כתיבת והפצת המודעות עומדים בכירים בתוך 'העדה החרדית'. אלא שהשאלה הפתוחה שנשארה, מדוע נזכרו לפצוח במחאה עתה - לאחר ששוחררה האשה - ולא בעת שישבה במאסר?

המודעה:



דבורה לאה כהן דופק צבא חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}