ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

איראן: איתרנו מכשיר האזנה מתוחכם במתקן גרעיני

ה'סאנדיי טיימס': מכשיר האזנה מתוחכם אותר במתקן הגרעיני התת קרקעי בפורדו • המשלחת האיראנית לאו"ם נחתה בניו יורק • הגר"ע יוסף: להתפלל להשמדת האויב האיראני

מחמוד אחמדיניג'אד. צילום ארכיון
מחמוד אחמדיניג'אד. צילום ארכיון צילום: ארכיון בחדרי חרדים

ה'סאנדיי טיימס' הבריטי חושף הבוקר כי לדברי גורמי ביון מערביים, איראן חשפה בתקופה האחרונה מתקן האזנה שהוסתר באתר העשרת האורנוים התת קרקעי שלה בפורדו. לפי הדיווח, חיילים ממשמרות המהפכה בחנו סלע שהיה במקום, כאשר הוא התפוצץ לפתע ובין שרידיו נמצאו שיירים של מכשיר האזנה. לדברי אותם גורמים המכשיר יכל לקלוט מידע ממחשבים סמוכים ולהעבירו למפעיליו.

בעיתון הבריטי מקשרים את הסיפור על מתקן ההאזנה להודאתו של פריידון עבאסי, ראש סוכנות הגרעין של איראן, כי ב-17 באוגוסט אירעה הפסקת חשמל בין העיר קום הסמוכה למתקן בפורדו להין המתקן עצמו, זאת "עקב פיצוץ מסתורי".

רק בשבת האשימה איראן את חברת סיימנס הגרמנית בכך ששתלה במשלוח של ציוד שנועד לתוכניתה הגרעינית - נפצים וחלקים הרסניים. האיראנים טענו כי סיימנס שיתפה פעולה עם המערב בניסיון לפגוע בגרעין האיראני, אך התרברבו כי הצליחו לטרפד את הסכנה ולאתר את החלקיקים הבעייתיים.

עם זאת, בחברת סיימנס מכחישים את קיומה של עסקה כלשהי עם האיראנים, ומבהירים כי מאז המהפכה ב1979 לא ניהלו כלל עסקים עם איראן.

בתוך כך, הגיע הבוקר (א) נשיא איראן מחמוד אחמדיניג'אד לניו יורק, במטרה להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם. לדברי סוכנות הידיעות האיראנית 'פארס', מנעו האמריקאים את כניסתם של כ-20 מחברי המשלחת המתוכננת, שהייתה אמורה לכלול כ-160 איש. בין אלו שנמנעה כניסתם - שרים בממשל האיראני.

יצוין כי הממשל האמריקאי לא פרסם את הסיבה בשלה לא זכו חברי המשלחת הללו לויזה, מה גם שמדובר במקרה נדיר, שכן האמריקאים מחויבים על פי ההסכם עם האו"ם לאפשר לכל משלחת להגיע לניו יורק. כפי הדיווח מסתמן שהאישים שכניסתם נמנעה הם אלה שקשורים לתוכנית הגרעין.

אתמול (מוצ"ש) התבטא הגר"ע יוסף בעת שיעורו השבועי בנוגע לסכנה האיראנית, הגר"ע אמר כי יש להתפלל ביום כיפור שהקב"ה ישמיד את האויב האיראני.
איראן מתקן האזנה אחמדינג'אד הגר''ע יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}