י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מפסגת זאב נגנבה תורה

אלמונים פרצו אל בית הכנסת 'אור החיים' בפסגת זאב, ניסרו שלוש דלתות בדרכם לארון הקודש - וגנבו שישה ספרי תורה, כלי כסף ופרוכת. רב בית הכנסת זועק: "השיבו לי את ספרי התורה"

הדלתות הפרוצות
הדלתות הפרוצות


בשעה שש בבוקר של יום חמישי האחרון, הגיעו ראשוני המתפללים של בית הכנסת 'אור החיים' לתפילת שחרית. ראשון הגיע אבי, גבאי בית הכנסת. כשנכנס פנימה - חשכו עיניו: דלת האלומיניום בכניסה האחורית הייתה פתוחה לרווחה, ואחריה דלת נוספת, ואז נגלה לעיניו הנורא מכל: ארון הקודש פרוץ ומתוכו נעלמו שישה ספרי תורה. בנוסף נגנבו כלי כסף המשמשים לקישוט ספרי התורה. מהמקום נגנבו גם פרוכת ארון הקודש ומגילת אסתר.

מתפללי בית הכנסת מתקשים לעכל את הבשורה המרה. אריאל, בן משפחת פרץ, שתרמה את אחד מהספרים, אומר כי בית הכנסת הוקם לפני תשע שנים, ומעולם לא חוו המתפללים חוויה מצערת כזו. "כולי תקווה שהגנבים יתפסו, או שיאזרו אומץ וישיבו את הגניבה מרצונם".

"להערכתי שווי הנזק מסתכם בכ-600 אלף שקל", אומר גבאי בית הכנסת, אבי, ובקולו נשמע כי הנזק הכבד ביותר שהוסב לו הוא שברון הלב ועגמת הנפש. ורב בית הכנסת זועק: "השיבו לי את ספרי התורה".



ביום רביעי, ערב הפריצה, קיימו חלק מהמתפללים הילולא לכבוד רבי שמעון בר יוחאי. כשאני שואל את אריאל האם יתכן ששכחו לנעול את הדלתות בצאתם, הוא אומר כי אין זה סביר. "מדובר בציבור אחראי ומסור לבית הכנסת". ציבור המתפללים מורכב מאנשים מסורתיים, בעלי זיקה עמוקה ליהדות, והם משתדלים לפקוד את בית הכנסת בכל זמני התפילות, ואף יותר מכך - תורמים מזמנם וממרצם לאחזקת המבנה וטיפוחו.

בית הכנסת ממוקם ברחוב דן פאגיס 13 בפסגת זאב מזרח. זהו רחוב מרכזי ומאוכלס במלואו, כשעל ידו ממוקם בית כנסת נוסף.



על פניו הפריצה נראית כחובבנית ולא כעבודה מקצועית. לפי המתפללים, סמני הפריצה מעידים על שימוש במסור דיסק חשמלי, אשר מקים רעש. כמו כן נראו סימנים המעידים על פריצה בברוטאליות חסרת תחכום.

"אנחנו פונים אל כל מי שחושב שיכול לעזור לאיתור ספרי התורה שיעזור לנו", אומרים הגבאים. "אנחנו ממקווים למצוא קצה חוט שיוביל למציאת הספרים שנעלמו".

את תגובת דובר המשטרה לא הצלחנו לקבל עד עתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}