י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

רצח נהרי בתימן: הרוצח העביר מכתב איום לקהילה

הרוצח דרש במכתב שהעביר ליהודי בעיירה ריידה: התאסלמו או עיזבו את תימן. המכתב לא העובר ליעדו - והרוצח מימש את איומו ורצח את משה יעיש נהרי הי"ד. מתיחות בין משפחת הנרצח למי שקיבל את המכתב

המכתב של הרוצח. מתוך 'מעריב'
המכתב של הרוצח. מתוך 'מעריב'


רוצחו של משה יעיש נהרי הי"ד, מראשי קהילת יהודי ריידה שבתימן, העביר כחודש לפני הרצח מכתב אזהרה ליהודים, בו תבע מהם להתאסלם או לעזוב את המדינה - אחרת דמם יהיה הפקר. לאחר ש"הצעתו" לא נענתה, יצא אל-עבדי לשוק בעיירה ריידה, ושם רצח בירייה בדם קר את נהרי. כך מדווח העיתון 'מעריב'.

'מעריב' מפרסם היום (א) את המכתב בו הציב הרוצח ליהודים את תנאיו. המכתב שימש כאחת הראיות במשפטו, ותחתיו מתנוססת חתימת התביעה. הרוצח אל-עבדי, טייס קרב לשעבר בחיל האוויר התימני, בן ‭,39‬ הודה במשפט כי רצח את משה נהרי הי"ד רק בגלל היותו יהודי.

נהרי, אב לתשעה, שימש כשוחט, ונחשב לרוח החיה של בני הקהילה היהודית בריידה.

את המכתב מסר הרוצח ב-13 בנובמבר 2008 לאחד מיהודי העיירה. הוא חתם על המכתב כ"נציג המוג'אהדין בתימן ובקרן אפריקה‭."‬ מי שקיבל את המכתב גנז אותו ולא העבירו לידי נהרי. חודש בדיוק לאחר מכן יצא הרוצח לממש את איומו.

בית המשפט בתימן פסק כי הרוצח פעל מתוך אי-שפיות ופסקו כי עליו לשלם למשפחת הנרצח כופר בסך חמישה מיליון ריאל ‭27)‬ אלף דולר‭,(‬ ואחר כך ישוחרר ממעצרו. בני המשפחה מסרבים לקבל את הכופר, ובינתיים נמצא הרוצח בכלא.

המשפט התנהל תחת אווירה ציבורית סוערת, שלובתה במצ ראות הקשים מעזה במבצע "עוצ פרת יצוקה‭."‬ האב השכול יעיש נהרי, אלמנתו של משה ואחיותיו הקפידו להגיע לדיונים ולא חששו לדרוש מן השופטים להטיל על הרוצח את "עונש מוחמד‭,"‬ כלוצ מר, עין תחת עין.

לפי הדיווח בעיתון 'מעריב', בתוך הקהילה היהודית בריידה נוצרו מתחים קשים בין משפחתו של משה יעיש נהרי הי"ד לבין היהודי שקיבל את המכתב מהרוצח. בני המשפחה זועמים על כך שלא דיווח על אודות המכתב לבני הקהילה או לשלטונות. לפי העיתון, בני הקהילה מפעילים לחץ כבד על אביו של הנרצח, כדי שיעמוד בסירובו לקחת את הכופר מהרוצח, כדי שלא ישוחרר. מאותה סיבה הם גם לוחצים עליו שלא יעזוב את תימן, אף שהוא מבקש להגר מהמדינה כיוון שמאס בחיים בריידה.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}