ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

האופוזיציה נגד תקיפה באיראן • "היחסים עם ארה"ב על השולחן"

בדיון פגרה מיוחד תקפו חברי הכנסת שאול מופז ונחמן שי את הממשלה • "האם הדלפת חומרים רגישים ומידע?" האשים מופז את ביבי • "ישראל צריכה שען", קבע שי

שאול מופז. צילום: פלאש 90
שאול מופז. צילום: פלאש 90

הנושא האיראני מסרב לרדת מהכותרות. הבוקר (ד) הוא עלה לדיון גם במליאת הכנסת, שהתכנסה לדיון פגרה - לבקשתם של 50 ח"כים.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שאול מופז, פתח את הדיון ואמר: "יש עצומות של קריאה ליציאה למלחמה כאילו מדובר בטיול שנתי. כיצד הפכו ישיבות הקבינט לזירת הדלפות של חומרים סודיים? ניתן לספור על מחצית אצבעות יד אחת את הדיונים הרציניים שהתקיימו. ראש הממשלה, האם הדלפת חומרים רגישים על מנת להגביר תמיכה בפעילות צבאית? האם העברת מידע לגורמים שאסור להם להחזיק בו?

"כל יום שעובר ללא הידברות עם הפלסטינאים מקדם את האפשרות למדינה דו לאומית. מהם הקווים האדומים שלך בעניין איום המדינה הדו לאומית, בעניין המשתמטים שלא שותפים בשוק העבודה? האם יש לך קווים אדומים בשעה שאתה תובע אותם מהעולם?"

ח"כ נחמן שי אמר: "אינני מטיל ספק בסכנה האירנית. היא קרובה. לדאגה זו שותפות עוד מדינות. הסנקציות משמעותית ואירן מבודדת ונחלשת, אבל השעון הזה מתקתק בקצב שונה מהקצב של ישראל. ישראל צריכה שען. ראש הממשלה בחר לשים את כל מערכת היחסים עם ארה"ב על השולחן. מישהו שכח מי עזר לנו להדוף את היוזמה הפלשתינית לפני שנה? זו לא רק ארה"ב, גם בין ישראל לגרמניה רוחשים דברים. הקנצלרית חולקת על ראש הממשלה. יש סכנה אירנית אבל צריך לשקול היטב כל צעד, כדי שכשהמשבר יסתיים לא נמצא עצמנו עם תרמילים ריקים".

השר דן מרידור השיב בשם הממשלה: "ראש הממשלה מאד בולט בהעלאה למודעות הבינלאומית של הסכנה של ההתגרענות האירנית. למה לאירן אין גרעין היום? למה היא לא פורצת ומעשירה ומסיימת תהליכים? הם מפחדים, כי נוצרה מערכת בינלאומית של סנקציות קשות ובידוד בינלאומי משמעותי. ההצהרות האמריקאיות הן חסרות תקדים ויש מערכות אחרות שלא מתנהלות על פני השטח. הצלחנו לדחות את המהלך.

"איפה לא הצלחנו? אירן לא ויתרה על הרעיון. לכן נחוצה נחישות עולמית והידוק הסנקציות. יש היום סימנים ברורים למצוקה שאירן מקלעה אליה. יש לחץ גדול והוא צריך לגבור. אנו מעוניינים בנחישות בינלאומית. זה חשוב למזרח התיכון, גם הערבי, ולעולם המערבי. המערכה לפנינו".

בעניין ההדלפה מתוך ישיבת הקבינט אמר השר מרידור: "הדלפה של מה שלא היה בישיבה, של חילוקי דעות שלא היו. זה חמור ולא צריך לקרות".

הנושא הועבר לדיון בועדת החוץ והביטחון.
דיון פגרה כנסת בנימין נתניהו שאול מופז איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}