ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

עידן נגד זליג אורלנסקי: "חסר אחריות"

במכתב חריף מאשים יצחק עידן את זליג אורלנסקי: גרמת לבנות ספרדיות להישאר בבית, ללא סמינר • אורלנסקי: "להגיב לזה, זה לזרוק אבן אחר הנופל" • בפנים: המכתב

זליג אורלנסקי. צילום ארכיון
זליג אורלנסקי. צילום ארכיון

את פתיחת שנת הלימודים תשע"ג באלעד, סימנו כבר בעיר ככישלון גדול. כעת הגיע הזמן לחפש את האשם: ראש העיר, יצחק עידן, מפנה אצבע מאשימה אל עבר ממלא מקומו, זליג אורלנסקי, ומאשים: "ציפיתי כי תנהג יותר באחריות".

במכתב ששלח עידן לאורלנסקי בתחילת השבוע, הוא מתייחס אל מקרה ספציפי בו מספר בנות נותרו בבית, למרות שהיו אמורות לפתוח את שנת הלימודים בסמינר 'זלזניק' בעיר. אך יש הרואים במכתב זה ניסיון של ראש העיר להתנער מאחריות ולהפנות אצבע מאשימה כלפי סגנו, בכל הקשור לכישלון מערכת החינוך.

לטענת עידן, אורלנסקי שיבץ בנות שמתגוררות בעיר והיו אמורות ללמוד ב'זלזניק' בסמינרים בבני-ברק. בכך יצר מצב שבנות ספרדיות שהיו אמורות ללמוד בכיתה אחת עם יתר הבנות, נותרו בבתיהם.

"כסגן וממלא מקום ראש העיר וכמחזיק תיק החינוך ציפיתי כי תנהג יותר באחריות", מאשים עידן. "אם לדעתך יותר ראוי לשבץ את בוגרות כיתות ח' מבית יעקב לסמינרים בבני ברק ועל ידי כך להרוס כיתה שלימה בתיכון 'זלזניק' שכבר תוכננה.

"לפחות היית דואג לשיבוץ כל הבנות ולא להשאיר חלק מהבנות ללא סידור, כשהן יושבות בבית ובוכות ללא מענה. חושבני כי מההגינות והיושר שתיכנס לעובי העניין ותדאג לשבץ את הבנות שעדיין לא משובצות על הצד הטוב ביותר, ויפה שעה אחת קודם".

מנגד, אורלנסקי, שמשמש בעירייה כעובד ללא שכר, סירב להתייחס לטענות באופן רשמי. הוא טוען כי הנתונים אינם נכונים. "מדובר בניסיון של אדם במחלקת החינוך בעירייה להלהיט את יצחק עידן נגדי, למרות שהפרטים שמוצגים במכתב כלל אינם נכונים", אמר הבוקר למקורביו.

באופן רשמי הגיב אורלנסקי ל'בחדרי חרדים': "לענות למכתב כזה בעת הזו, זה לזרוק אבן אחר הנופל".

עו"ד יואב ללום מעמותת 'נוער-כהלכה' מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': מר זליג אורלנסקי ממשיך בעזות ליטאית טיפוסית לזרות חול בעיני הציבור, כאשר הוא ודוד שפירא מביתו של הרב שטיינמן, לפי הטענות, היו אלו שסיכלו את הקמת הכיתה הנוספת בסמינר זלזניק בו שובצו תלמידות ספרדיות לצד אשכנזיות בהרמוניה יחסית, והלכו לשבץ את הבנות האשכנזיות בסמינרים בבני ברק תוך שהם מותירים את הבנות הספרדיות להיוותר בביתן".

"חוצפה כפולה ומכופלת היא, כאשר הצמד חמד הלז, מעז להוציא הודעה לעיתונות על דאגת החצר בחזון איש 5 ב'טיפול' בשיבוץ הבנות. ידע הציבור מי הם המתיימרים להיות נאמני גדולי הדור ועסקני הציבור".
אלעד יצחק עידן זליג אורלנסקי סמינר בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד