י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

כי מהולנד תצא רווחה

כנס מיוחד שייערך בהולנד, יעסוק בזכויות אסירים יהודים ברחבי העולם. ארגון 'אלף' שחרט על דגלו את העזרה לאסירים, יעלה את נושא שירותי הדת על סדר היום

הרב לוי קנלסקי. יו"ר ארגון 'אלף'
הרב לוי קנלסקי. יו"ר ארגון 'אלף'

אלפי אסירים יהודיים ברחבי אירופה מקבלים תמיכה וסיוע נרחבים במגוון תחומים ע"י רבנים ואנשי דת מקומיים, אך הניסיון מוכיח כי בכל אלה אין די. לא אחת קורה שהרבנים המבקרים בבתי-הכלא לא מגיעים לידי הבנה מלאה עם רשויות הכלא בנושאים שונים, ומאידך לא תמיד הרב או איש הדת יודעים את זכויותיהם וסמכויותיהם מול הנהלות בתי הכלא.

לשם כך תערך בשבוע הבא ועידה אירופאית לאנשי דת הנערכת מידי כשנתיים על ידי ארגון הרווחה האירופאי 'אלף' בראשות הרב לוי קנלסקי.

הוועידה תתקיים בסמוך לעיר האג שבהולנד בחסות משרד המשפטים של ממשלת הולנד ובהשתתפותו של שר המשפטים ההולנדי ד"ר הירש באלין .בועידה השתתפו אישי ציבור, פעילי זכויות אדם ומשפטנים מהשורה הראשונה ברחבי אירופה,כמו, אלווה גיל-רובלס, הנציב הראשון לזכויות האדם 'במועצת אירופה' המשמש גם פרופסור למשפט בינלאומי באוניברסיטת מדריד. לצידם, הבטיחו כבר את השתתפותם אישים חשובים נוספים 'באיחוד האירופאי' בבריסל, שופטים המכהנים 'בבית המשפט האירופאי לזכויות אדם' הפועל בעיר שטרסבורג.

הועידה צפויה לעסוק בנושאים רבים הקשורים לעצרים :כמו, חיזוק וביסוס מעמדם וסמכויותיהם של הרבנים ואנשי הדת בעיני שלטונות בתי הסוהר במדינות השונות.וכן את הצורך לייעל את דרכי הפעולה הן ביחסי הרבנים עם האסירים היהודיים והן בקשריהם עם מינהלות בתי-הכלא.

כמו כן הועידה תדון בייעול ושיפור הטיפול באסירים יהודיים, פיתוח והפעלת תוכניות שיקום על מנת לסייע לאסירים לצאת ממעגל הפשע,וכן שיקום וליווי האסיר, שיפור תנאיו וטיפול הולם בו - משימה ראשונה במעלה המביאה גם לחברה טובה יותר. צורך זה הביא את הארגון להחלטה לקיים ועידה מיוחדת לדון בנושאים חשובים אלו, בהשתתפות רבנים ראשיים, רבני קהילות ואנשי דת, כמו גם שורה ארוכה של אישי-ציבור, עורכי-דין, משפטנים ופעילים בתחום זכויות אדם.

ארגון "אלף" - ארגון הרווחה האירופאי – הינו ארגון הפועל בקרב היהודים הנמצאים מחוץ לקהילה יהודית מסודרת, וכן בקרב יהודים הנמצאים במצב מוגבל כמו: יהודים השוהים בבתי חולים, בתי אבות, בתי סוהר, מחנות צבא ומחנות פליטים ברחבי אירופה, ובקרב בני משפחותיהם.

יו"ר הארגון הרב לוי קנלסקי מסביר: "היעד העיקרי שלנו הוא לגרום לכך שהשלטונות במדינות השונות ייקחו אחריות על היהודי הנמצא במוסד עליו הם אחראיים, וירגישו מחויבות לספק לו את כל צרכיו".

"אנו גם פועלים להכנסת תוכניות שיקום לבתי הסוהר באירופה ולהרחבת תוכניות קיימות כמו: הפעלת כיתות חינוך, סידור תעסוקה בתוך בית הסוהר, מציאת מקומות תעסוקה במפעלים מחוץ לבית הסוהר ועוד.במסגרת הפעילות שלנו אנו עומדים בקשר עם הליגה הבין לאומית נגד גזענות ואנטישמיות (LICRA) המטפלת במקרים של אפליה על רקע אנטישמי".

עוד מוסיף קנלסקי:"לאחרונה, אף יצרנו קשר עם בכירים באיחוד האירופאי במטרה לקדם חקיקת חוקים לטובת היהודים הנמצאים במוסדות ממשלתיים, כמו: בתי סוהר, בתי חולים, בתי אבות מחנות פליטים ומחנות צבא, ולשכנע את מדינות האיחוד להעניק ליהודים אלה את צרכיהם הדתיים –לגיטימיים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}