י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

כבר לא מנוצלים: עובדי כוח אדם ותיקים זכאים להשוואת תנאים

בית הדין הארצי לעבודה קבע: יחולו עליהם הזכויות שמעניק ההסכם הקיבוצי. עוד נקבע: יש לשלם למאבטחים גם על זמן ההפסקה שלהם, ולא ניתן לנכות משכרם את זמן ההפסקה

שומר בדואר. צילום אילוסטרציה: דב האזרחי
שומר בדואר. צילום אילוסטרציה: דב האזרחי


תם עידן הניצול? לפי דיווח בעיתון 'מעריב', עובדי חברות כוח אדם שביצעו תפקידים לא זמניים בסקטור העסקי, יהיו זכאים להשוואת תנאי עבודתם לאלה של עובדי החברה שעבורה עבדו, כך קבע אתמול הרכב בית הדין הארצי לעבודה. מדובר, לפי 'מעריב', בפסיקה תקדימית העשויה להשליך על תנאי העסקתם של מאות אלפי עובדים.

פסק הדין ניתן בתביעה של מאבטחים שעבדו שנים ארוכות בתעשייה האווירית, והועסקו על ידי חברת כוח אדם. בפסק הדין קבע בית הדין כי הם זכאים לתנאי העבודה של שאר עובדי התעשייה האווירית, ויחולו עליהם הזכויות שמעניק ההסכם הקיבוצי לעובדי התעשייה האווירית.

התביעה הראשונית הוגשה לפני ארבע שנים לבית דין אזורי לעבודה, בית הדין האזורי דחה אז את תביעתם, בנימוק שמקום העסקתם הוא עמדת השמירה שבה הוצבו ולא המפעל עצמו. אתמול הפך בית הדין הארצי את ההחלטה ויצר תקדים.

בית הדין הארצי לעבודה קבע עוד, כי יש לשלם למאבטחים גם על זמן ההפסקה שלהם, ולא ניתן לנכות משכרם את זמן ההפסקה. גם להחלטה זו משמעות גדולה עבור מאות אלפי עובדים.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}