י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

תבוטל מכירת 'בית הרב קוק' ביפו

מדובר במבנה היסטורי שבעבר שימש כישיבה, נמכר לפני כחצי שנה תמורת 6.3 מיליון דולר לאיש עסקים יהודי אמריקני - וכעת מרחפת עליו סכנת הריסה. ועדת החינוך של הכנסת החליטה: המבנה יישמר

תבוטל מכירת 'בית הרב קוק' ביפו

ועדת החינוך של הכנסת, בראשות ח"כ זבולון אורלב, דנה אתמול (ד) בביטול מכירת 'בית הרב קוק' ביפו. בדיון, שהתקיים על-פי דרישת עמותת 'ראש יהודי', הוחלט כי המתחם ההיסטורי יישמר.

מתחם 'שערי תורה' בשכונת נווה צדק בתל-אביב נמכר לפני כחצי שנה תמורת 6.3 מיליון דולר, לאיש העסקים היהודי-אמריקני אדמונד שמסי. לאחר המכירה התברר כי היא לא הייתה חוקית, וכי למוכרים, נאמני הקדש 'שערי תורה', לא הייתה כל סמכות למוכרו. בג"ץ אמור לדון בעוד כחודש בעתירת עמותת 'ראש יהודי', המבקשת לבטל את המכירה וטוענת כי מכירת המבנה תהרוס כליל מתחם היסטורי.

ישיבת 'שערי תורה' שפעלה בנווה צדק, נוסדה בשנת תרנ"ד. ייחודה היה בכך ששילבה לימוד תורה עם מלאכה.

במהלך הדיון אמר מנכ"ל המועצה לשימור אתרים, יוסי פלדמן: "מדובר באחד המתחמים היצרתיים בתל אביב. המקום כולל כמה מבנים ובניהם ישיבה, הנמצאים במצבי הזנחה מתקדמים, זהו הקדש ציבורי ולכן עליו להישאר ברשות הציבור".

מנכ"ל עמותת 'ראש יהודי', ישראל זעירא, ציין במהלך הדיון כי נאמני הקדש 'שערי תורה' פעלו בניגוד לתפקידם, ובמקום לשקם את האתר הם העדיפו למוכרו. זעירא גילה בדיון, כי רשם ההקדשות במשרד המשפטים פתח גם הוא בחקירה נגד הליך המכירה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}