ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

קרן הצדקה 'חב"ד 770' רוכשת את 'בגיר גרופ' ב-128 מיליון שקל

כיו"ר דירקטוריון ZBI ימונה הרב אברהם וולף, שליח חב"ד באודסה • יוסי שניאורסון, בעבר הבעלים של 'קידי שיק', ימונה למנכ"ל • מתכוונים לבצע השקעות בעסקים שונים

אלכסנדר גרנובסקי, הרב אברהם וולף ויוסי שניאורסון. צילום: שטורעם.נט
אלכסנדר גרנובסקי, הרב אברהם וולף ויוסי שניאורסון. צילום: שטורעם.נט צילום: ללא

איש העסקים צביקה בארינבוים מוכר את השליטה בחברת ZBI (בה הוא מחזיק בכ-84%) לקרן הצדקה 'חב"ד 770 B.V', שבשליטת המיליארדר החב"דניק מאוקראינה, אלכסנדר גרנובסקי - תמורת כ-128 מיליון שקל.

ZBI שנרכשה על-ידי בארינבוים לפני כ-7 שנים מכלל תעשיות, המחזיקה ב-80% מהחברה הציבורית BGI, מחזיקה בין היתר גם בכמחצית מהון המניות בחברת האופנה בגיר גרופ - יצרנית של מספר רב של מותגי ביגוד והלבשה (בנפרד מחברת 'בגיר' הנשלטת על ידי משפחת רייך. נ.ג.), יחד עם קרן פימי של ישי דוידי.

על פי ההודעה, אלכסנדר גרנובסקי, הפילנטרופ החב"דניק שמכהן כיום כנשיא World Chabad וכנשיא הקהילה היהודית באודסה, השיג לקרן את המימון הדרוש לצורך הרכישה מבנקים אירופיים. מטרת קרן הצדקה היא חלוקת תרומות בקהילות יהודיות בעולם, וזאת מהרווחים שיחולקו לקרן כבעלת מניות ב-ZBI.

כיו"ר דירקטוריון ZBI ימונה שליח חב"ד באודסה ורבו של גרנובסקי - הרב אברהם וולף. יוסי שניאורסון, בעבר הבעלים של רשת 'קידי שיק', ימונה למנכ"ל. ראשי ZBI החדשים מתכוונים לבצע השקעות בעסקים שונים, בעיקר בארה"ב.

הרוכש, אלכסנדר גרנובסקי, הוא בעל קונגלומרט שפעילותו כוללת חברת בנייה ויזמות, בתי מלון, בנקאות ומכירת חומרי גלם לבניה ולתעשיות אחרות, המעסיק עשרות אלפי עובדים ברחבי אוקראינה ועשרות שותפים ברחבי העולם.

גרונובסקי הינו נדבן, העוסק בפעילות פילנתרופית ענפה. הוא כיהן בעבר כחבר הפרלמנט האוקראיני עד שנת 2006 ומכהן כיום כנשיא הקהילה היהודית באודסה. הוא התקרב ליהדות על-ידי חב"ד באודסה.

צביקה בארינבוים אמר היום: "אני מעביר את השליטה למשקיע מן השורה הראשונה, לאחר למעלה מ-7 שנים, במהלכן ביצענו השקעות באופן שמרני. השקעות אלו הניבו לקבוצה רווחים של מאות מיליוני שקלים, אשר חולקו במהלכן לבעלי המניות תוך איזון בין האינטרסים שלהם לבין אלו של בעלי אגרות החוב.

"החברה הינה בעלת איתנות פיננסית גבוהה ביותר והיא נמצאת בעמדה ובעיתוי מצוינים לביצוע השקעות עתידיות על ידי בעל השליטה החדש אשר הצהיר כי אין בכוונתו לפתח כל פעילות באוקראינה מחד, ומאידך להשקיע בין היתר בפעילות בארה"ב".
בגיר יוסי שניאורסון אלכסנדר גרנובסקי חב''ד אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}