ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

נס רפואי: רגע לפני שנותחה - נעלם המסמר מגוף התינוקת

תינוקת מביתר עלית בלעה מסמר משחק ונזקקה לניתוח • בבוקר הניתוח המתוכנן בוצע צילום רנטגן, ובו התגלה: המסמר נפלט מגופה באופן טבעי, מבלי לגרום נזק

נס רפואי: רגע לפני שנותחה - נעלם המסמר מגוף התינוקת

א' ר', מתנדב 'איחוד הצלה', תושב ביתר-עילית, קיבל באחד הימים האחרונים שיחת טלפון בהולה מרעייתו. "היא סיפרה שבתנו התינוקת בלעה מסמר ממשחק של אחד הילדים, והיא מתקשה בנשימה", מספר המתנדב. "לא הייתי בעיר באותו זמן, אבל במקביל להדרכה שנתתי לרעייתי, על מנת לטפל בתינוקת, תוך כדי השיחה, הזעקתי במירס את חברי המתנדבים ב'איחוד הצלה ביתר', שהגיעו לביתי במהירות".

החובשים המתנדבים שהגיעו לא הצליחו להוציא את המסמר שבלעה התינוקת, והיא פונתה להמשך טיפול בבית החולים 'הדסה עין כרם'.

בצילום רנטגן שנערך לה התברר, כי המסמר נמצא עדיין בתוך גופה, ונקבע לה מועד לניתוח, על מנת להוציא את המסמר.

"כיוון שמדובר בתינוקת, היה חשש שכל תזוזה של המסמר עלולה לפגוע באברים פנימיים, ולכן הייתה חשיבות עליונה לבצע את הניתוח בהקדם", מספר האב. התאריך לביצוע הניתוח נקבע ליומיים לאחר ההגעה לבית החולים, ובינתיים התינוקת נותרה בהשגחה.

בבוקר, כמה שעות לפני הניתוח, שוב נערך לילדה צילום רנטגן, אלא שהצילום הפעם גילה כי המסמר איננו. "לפני שהבנו מה קרה, התברר כי המסמר יצא זמן-מה קודם לכן בצורה טבעית, מבלי לגרום לגוף כל נזק", מתאר האב. "הרופאים שהיו במקום נדהמו ואמרו כי הם לא זוכרים מקרה דומה בעשרות שנותיהם ברפואת ילדים. הם הודו שמדובר בנס משמים. אני מאמין שזכות התנדבותי להצלת חיים ומסירות חבריי עמדה לימין בתי שחייה ניצלו".

ביתר מסמר רופאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד