ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

הגר"ע יוסף: כך התחכם וולפסון לבן-גוריון "הרשע"

הגר"ע יוסף ספד לנגיד זאב וולפסון ז"ל • "הוא 'סחט' את נשיא צרפת שיראק וגרם לעיכוב תקציב לבן-גוריון בגלל התנגדותו לחינוך העצמאי" • צפו • וגם: התמליל המלא

אהבת התורה. הגר"ע יוסף
אהבת התורה. הגר"ע יוסף



הגר"ע יוסף הקדיש בשיעורו דברים לדמותו של הנגיד זאב וולפסון ז"ל.



וכה ספד הגר"ע: "יש אדם שלומד תורה, יש אדם שעושה מצוות ... פירותיהם בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא.

"בימים האחרונים, לצערנו הרב, הלך לעולמו נדיב לב אחד שלא היה כמוהו, נדיב לב לעם ישראל באהבת התורה, ושמו זאב וולפסון.

"פעם הוא היה בביתי, אמרתי לו: תראה, יש פסוק 'עם זו יצרתי לי תהלתי יספרו': 'זו' - ראשי תיבות זאב וולפסון, 'תהלתי יספרו' - אתה ראוי לשבח את הקדוש ברוך הוא.

"היינו פעם במצוקה, הרשת שלנו לא שילמה על הסעות ועל כל הדברים האלה ונשארנו בחובות שמונה מיליון שקל, והנה משרד החינוך לא מעוניין לשלם, מה לעשות? פנינו אליו, הוציא מהכיס שלו צ'ק שמונה מיליון, איזה בן אדם זה.

"בצרפת כולם למדו בבתי ספר של הממשלה ללא דת וללא דין, וב"ה הוא בנה בתי מדרש של 'אוצר התורה', והלכנו להשפיע על הקהל שישלחו את בניהם ל'אוצר התורה' והיה עליו השלום איתנו הרב סולימן ששון, והיינו הולכים שבוע ימים ממקום למקום ומשפיעים על הקהל. אם יש היום מעט תורה בצרפת, אנשים יראי שמים התחנכו ב'אוצר התורה', לפני זה השתכחה תורה מישראל. זה זאב וולפסון, שהוא בנה את כל הדברים הללו. היתה לו ידידות עם שיראק, הנשיא של צרפת ו'סחט' ממנו גם כסף.

"ביזנס קוראים לזה: אני נותן דבר, אתה נותן דבר במקום. ככה 'סחט' ממנו, חצי הוא וחצי הוא ובנה בנינים ועשה שם ישיבות של בתי מדרשות של תורה ומצוות.

"חינוך עצמאי בהתחלתו היה תחת ממשלת בן גוריון, עניים צר עברנו, המורים היו מסכנים בלי משכורת. פנו בצר להם לזאב וולפסון והוא היה חכם ופיקח. היה לו ידיד ממונה על הקצבות של אמריקה, שעזר לו בבחירות ונבחר. בא אצלו ואמר לו: תראה, כך נוהגת ממשלת ישראל, יש לנו תלמודי תורה ולא רוצים לעזור לנו, בן גוריון לא עוזר, בבקשה ממך תעשה דבר.

"אמריקה, שהתחייבה כל שנה שלושה מיליארד דולר לישראל, עצרה את הכסף... ואז פונה בן גוריון לממונה על ההקצבות ושואל: 'איפה הכסף?' השיבו: אדוני, פתחת את הפה? הנה כל החשבונות של החינוך העצמאי ואתן לך את הכסף.

"ככה היה, מלאך רע ענה אמן בעל כורחו ושילם כל המשכורות שלהם ואחר כך שחררו לו את השלושה מיליארד.

"זה אחד הדברים שלו, היה איש חזק מאד בתורה ובמצוות, אהבת התורה שהיתה בליבו דבר פלא, חבל עליו חבל על דאבדין ולא משתכחין".

ההקלטה באדיבות: דוד קליגר, רדיו קול חי

הרב עובדיה זאב וולפסון אמריקה בן גוריון נדיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד