ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

'אתרא קדישא' נגד הראב"ד • "סומך על בעלי אינטרסים"

פשקוויל שהופץ - ככל הנראה - על ידי גורמים הקשורים ל'אתרא קדישא', תוקף בחריפות את ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך על מכתבו האחרון בנושא הקברים

הגר"מ שטרנבוך. צילום ארכיון
הגר"מ שטרנבוך. צילום ארכיון



בתגובה למכתבו של ראב"ד 'העדה החרדית', הגר"מ שטרנבוך, שפורסם השבוע, ובו נכתבו ברמזים ברורים דברים נגד ארגון 'אתרא קדישא', פרסמו אמש (ג) אלמונים פשקווילים ארסיים נגד הגר"מ ובהם תקפו את דבריו.

"כשראינו את הודעתכם, נזכרנו באותו רב עיירה שאומנם בקי היה בהלכות קורקבן, אך מעולם לא ראהו, וכבר לימדונו חז"ל, אין אומרים למי שלא ראה את החודש יבוא ויעיד אלא למי שראהו", נכתב בפשקוויל.

הסערה שמתחוללת בימים אלו בארגון 'אתרא קדישא' באה בעיקר על רקע פרויקט בנייה של חברת 'קרסו' בעיר באר שבע. בתקופה האחרונה, מידי יום ביומו, יצאו מספר אברכים שנשלחו מטעם הארגון, למחות נגד חילולי הקברים המתבצעים במקום לטענתם, זאת כשמתחם הבנייה מפוקח על ידי 'האגודה למניעת חילולי קברים'.

אלא שהשבוע, בתגובה להפגנות שהתקיימו במקום, כתב הגר"מ שטרנבוך מכתב בנושא, שנחשף ב'בחדרי חרדים' ופורסם מאוחר יותר בכל היומונים החרדים, "החברה התחייבו בכתב שהכל יהא אך ורק בפיקוח רבנים", נכתב. "וכן מעידים גדולי תורה הגאון רבי נסים קרליץ שליט"א והגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א, והחברה כבר הוציאו רבבות שתהא בלי שום חשש כלל, ואין שום מקום למחאות".

הראב"ד אף פירט בעניין פרויקט נשר, וטען כי שם מתבצע חילול קברים על ידי הארגון.

הלילה, כאמור הגיעה התגובה: "האם בקרתם במקום ובדקתם את הנתונים? האם בכלל התעסקתם בנושא בתי החיים הקדמונים בצד הפרקטי שבדבר ומציאות הדברים?" ובהמשך נכתב: "אלא מאי, סומכים אתם על המידע שאתם מקבלים, ובכן בואו ונבדוק את מעבירי המידע ואז נוכל לדעת האם ניתן לסמוך על כך אם לאו".

בהמשך גם נכתבו דברים המכוונים כלפי הארגון המתחרה 'האגודה למניעת חילולי קברים': "חבל שאנשים בעלי אינטרסים שונים, הם היחידים שאתם סומכים על דבריהם ללא ערעור. חבל שאתם סומכים על שקריהם המשתנים מיום ליום ומשעה לשעה, ואילו כאשר אנשים יראים ושלמים זועקים מקירות לבם על הרס וחורבן הקברים ההולך ומתעצם בעוה"ר עד מאד בשנים האחרונות ה' ירחם, אין הם ראויים אפילו לשמוע את אשר בפיהם".

על המכתב עצמו לא חתום אף גורם רשמי, אך ההערכה הרווחת היא כי מדובר באנשים הקשורים ל'אתרא קדישא'.

בתוך כך, היום בשעות הצהריים נתלה ברחבי שכונת מאה שערים מכתב שיצא לפני שנה, ועליו חתומים הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ והגרי"ט וייס, ובו הם תומכים בארגון 'אתרא קדישא', "כאשר נודע לנו כי אנשים מתוך המחנה מחרחרים ריב ומדברים סרה בהגרד"מ שמידל שליט"א ומוציאים דיבת הארגון והעומד בראשו רעה אצל גורמי השלטון - הננו לגלות דעתנו כי מעשים אלו הינם בכלל הירוס הדת".

והשאלה שנותרה: מי ב'אתרא קדישא' ראה צורך לרוץ לארכיון ולרענן את המכתב הנ"ל? ,

,





,
אתרא קדישא קברים האגודה למניעת חילולי קברים הגרמ שטרנבוך באר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}