ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

"קומט שנעל, א גיביידע איז צאמגעפאלן און מלכי ישראל"

ידע לשוני מציל חיים: את ההודעה הראשונית על קריסתו של הבנין במלכי ישראל - קיבלו מוקדני 'איחוד הצלה' באידיש עסיסית • האזינו לשיחה עם המוקדן

צילום קובי הר צבי
צילום קובי הר צבי

הבוקר בשעה 11:29 התקבלה במוקד החירום של 'איחוד הצלה' קריאה מבוהלת מעובר אורח שהיה עד לקריסת המבנה ברחוב מלכי ישראל בשכונת גאולה בירושלים.

המודיע היה דובר יידיש בלבד, והמוקדן, אהרן בעק, עבר מיד לשוחח עמו בשפתו. בעוד המודיע מתאר את הזירה עבור מתנדבי 'איחוד הצלה' ומזעיק אותם בקריאות "קומט שנעל, א גיביידע איז צאמגעפאלן און מלכי ישראל" (בואו מהר, בניין קרס ב'מלכי ישראל'). בעק תרגם את הדברים עבור צוות המוקד שהזניק את הכוחות לאירוע ועדכן במקביל את כלל גופי ההצלה והחירום, בהן אמבולנסים, משטרה, כיבוי, פיקוד העורף, עיריית ירושלים, חברת חשמל ועוד.



חובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' היו הראשונים שהגיעו לזירה והם טיפלו בשלושה בני אדם שנפגעו באורח קל, בהם כבאי שנפגע בעת עבודות החילוץ. אחד הנפגעים שנפצע באורח קל עד בינוני פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים.

"מידי יום מגיעות למוקד 'איחוד הצלה' מאות קריאות חירום, רבות מהן בשפות זרות", מעדכן המוקד אהרן בעק. "בכל משמרת במוקד נמצאים מוקדנים הדוברים ארבע שפות לפחות, כעברית, אנגלית, יידיש וערבית. אני אישית דובר חמש שפות ומשתמש בהן רבות במוקד, אך יש לנו מתנדבים בארגון בכלל השפות ובכל אירוע חירום אנחנו נעזרים בהם לתרגום השיחות למוקד".

בניין קרס בשכונת גאולה בירושלים • חשש ללכודים תחת ההריסות

בעקבות קריסת המבנה, הוזעקו למקום גורמי כיבוי והצלה, מהנדסי המחלקה למבנים מסוכנים, מהנדס העירייה ונציגים מפיקוד העורף. ראש העיר ניר ברקת הגיע מיידית למקום והנחה את צוותי העירייה שטיפלו באירוע בשטח.

המחלקה למבנים מסוכנים גידרה מיידית את המתחם בכדי למנוע סכנה בטיחותית, בנוסף יצאו הנחיות לתושבים בהתאם.

מחקירה ראשונית של מהנדסי המחלקה למבנים מסוכנים נמצא כי תוך כדי ביצוע עבודות שיפוץ במבנה ישן, קרסה החזית הקדמית (הפונה לרחוב מלכי ישראל) של הבניין. כל תושבי הבניין פונו מיידית ועל מנת למנוע סכנה כתוצאה מהתמוטטות נוספת, בוצעה הריסה מבוקרת של המבנה. אגפי העירייה השונים ממשיכים לפעול עד אשר תוסר לחלוטין הסכנה באתר.

בעיריית ירושלים מדגישים כי אין לאירוע כל קשר לפרויקט העבודות התשתית שמבצעת העירייה לאורך ציר מלכי ישראל. העבודות יימשכו כסדרן, במטרה להקל על תושבי האזור ולהשלים את הפרויקט במועד שנקבע.
קריסה יידיש איחוד הצלה גאולה הקלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}