ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

בניין קרס בשכונת גאולה • וידאו, תמונות וראיונות

קומה קרסה ברחוב מלכי ישראל בירושלים • גל אבנים נשפך על המדרכה ומתנשא לגובה רב • שלשה פצועים טופלו באירוע • שני פועלים חולצו מתוך ההריסות

צילום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים
צילום: קובי הר צבי, בחדרי חרדים

סמוך לשעה 11:30 התקבל דיווח על חלק מבניין שקרס ברחוב מלכי ישראל 13 בשכונת גאולה בירושלים.

מדובר בקומה שלמה שקרסה עם גג הרעפים שעליה.

גל אבנים נשפך על המדרכה ומתנשא לגובה רב, ויש חשש ללכודים מתחתיו.

עשרות חובשי איחוד הצלה, זק"א, צוות הצלה ומד"א נמצאים במקום, ועד כה פונה מהמקום פצוע אחד במצב קל. בנוסף, כבאי אחד נפצע קל, ו-2 פועלים חולצו ללא פגע.

תשעה צוותי כיבוי נמצאים במקום, מחלצים מיחידות פיקוד העורף הוזמנו אף הם למקום.

ראש עיריית, ניר ברקת, הגיע אף הוא לזירה כדי לעקוב מקרוב.



ממשטרת ירושלים נמסר כי נפגעו 2 בני אדם, אחד במצב קל עד בינוני והשני במצב קל, השניים הינם פועלים שעבדו במקום, ככל הנראה אין לכודים. הסריקות לפינוי נמשך ע"י כיבוי אש ועיריית ירושלים. במקום אלפי סקרנים שמכבידים על פעילות גורמי ההצלה. מנהל העבודות עוכב לחקירה.

חזי רוט, חובש 'איחוד הצלה', סיפר: "הגעתי ממקום עבודתי הסמוך לאירוע ואזרחים סיפרו כי קיר המבנה קרס באיטיות ונשפך על הכביש והמדרכה. עדיין לא ברור אם ישנם לכודים בתוך המסעדה או תחת גל האבנים, הענקנו אני וחובשים נוספים של 'איחוד הצלה' טיפול רפואי לפצוע קל עד בינוני שפונה לבית החולים. עשרות חובשי 'איחוד הצלה' כוחות כיבוי ומשטרה פועלים במקום".

דובר מד"א, זכי הלר, מסר כי בשעה 11:31 נמסר למד"א מרחב ירושלים על קריסת אגף במבנה הנמצא בשיפוצים ברח' מלכי ישראל 13 בירושלים. "פרמדיקים של מד"א סורקים אחר נפגעים במקום, בשלב זה אותר נפגע 1 באורח קל עם חשד לשבר ברגל, מפונה ע"י אמבולנס של מד"א לביה"ח שערי צדק. ייתכן וישנם לכודים נוספים".

בסיום האירוע, לאחר שלוחמי האש בסיוע טרקטור של קבלן שעבד ברחוב פינו את כל ההריסות ושללו המצאות לכודים, התקבלה החלטה ע"י מהנדסים של עיריית ירושלים ופיקוד העורף להרוס את המבנה עד ליסוד, זאת מאחר והמבנה הוכרז כמסוכן ועלול לפגוע באזרחים ברחוב ולערער את יציבות המבנים הסמוכים לו.





























































קריסה גאולה פצועים בניין גג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}