ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

"אם הרב שטיינמן יביע דעה לא מקובלת - נבקר"

בשיחה עם אברך הסביר יעקב לבין, מנכ"ל 'הפלס', את עמדת העיתון כלפי הגראי"ל שטיינמן: "להתחיל לגרד אותו עכשיו, זה לא חכם, אבל ביקורת? אוהו ביקורת!" • האזינו

יעקב לבין. צילום: קובי הר צבי
יעקב לבין. צילום: קובי הר צבי

הסברים רבים נשמעו מפיהם של אנשי 'הפלס' בדבר סיבת הקמתו של העיתון, אך דומה כי עד כה נזהרו - לפחות מייצגיו הרשמיים של העיתון - מלדבר נגד הגראי"ל שטיינמן, אלא שהקלטה בלעדית שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' מגלה את התמונה המלאה.

אברך התקשר ליעקב לבין, מנכ"ל העיתון החדש, ושוחח עמו על יחסו של העיתון לגראי"ל שטיינמן.

וכך נשמעת השיחה:

"הלו, הרב לבין, שלום וברכה, ערב טוב.

סליחה שאני מטריד אתכם על כאלו דברים...

"פנה אלי חבר בנוגע להצטרפות לעיתון 'הפלס', אמרתי שאני יצטרף ויצרף חברים. אני רוצה להיות משוכנע שהוא לא הולך להיות פרווה. פרווה אני מתכוון שהיום יתד והפלס, הם כמעט אותו דבר, זה (יתד) מביא את ר"ש אויערבך וזה (הפלס) מביא את הרב שטיינמן, זה יהיה עיתון משלנו? עיתון שמגדל את ה'גדוילים' שלנו או עיתון שפוזל לעבר הרב שטיינמן וכו'? אנחנו מגדלים אותו מצד אחד ומצד שני הרי אתם לא כפופים אליו?"



לבין: "אנחנו לא ניתן לו שום דבר מעבר למה שנתנו לו עד היום, וכל דעה שהוא יביע שלא תהא מקובלת אז הוא בוודאי יזכה לביקורת, עכשיו אין מי שיעצור את הביקורת. לזלזל בכבודו אין עניין, אלא אם כן הדעות שלו ועל זה אנחנו... על זה אנו רוצים לשמור ולזה בדיוק הוקמנו!"

האברך: ולא יהיה פחד להביע את הביקורת בקול?

לבין: מה?

האברך: ולא יהיה פחד להשמיע את הביקורת בקול?

לבין: "לא, בפירוש לא! ביקורת תהיה! לזה הוקמנו!!! עכשיו, להתחיל לגרד אותו עכשיו, זה לא חכם, אבל ביקורת? אוהו ביקורת! הוא רק יתחיל עם הנושאים שלו, הגיוס וכדומה, ודאי שתהיה ביקורת".

הרב יעקב לבין סירב להגיב ל'בחדרי חרדים'.
לבין שיחה הקלטה ביקורת הגראיל שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 135 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}