ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

חמשת הרוגי בורגס מובאים למנוחות • "לקחו לי את הבן"

אלפים מלווים למנוחות את חמשת הרוגי פיגוע הטרור בבורגס • שני פצועים עדיין במצב קשה • בכירים אמריקנים מאשרים: המחבל איש חיזבאללה שהודרך על ידי האיראנים

פינוי הגופות בבורגס
פינוי הגופות בבורגס

חמשת ההרוגים בפיגוע בבורגס מובאים בשעות אלה למנוחות בבתי העלמין ברחבי הארץ.

אמיר מנשה, בן 27 מפתח תקווה, מובא בשעה זו לקבורה בבית העלמין סגולה. בבית העלמין נחלת אשר שליד כפר מכר, מתקיימת הלוויתו של מאור הרוש בן 25 מעכו.

כוכבה שריקי בת 44 מראשון לציון, תובא למנוחות בבית העלמין הישן בעיר, אליאור פרייס בן 26 מעכו, יובא למנוחות בשעה 16:00 גם הוא בבית העלמין נחלת אשר.

מוקדם יותר ליוו אלפים מתושבי פתח תקווה למנוחות את איציק קולנגי בן 28, תושב העיר. "איך לקחו לי את הבן שלי, כולם היום גאים בו", קראה אימו עם תחילת ההלוויה בבית העלמין סגולה. גילת קולנגי, אלמנתו, קיבלה הבוקר את הבשורה המרה על מות בעלה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם היא מאושפזת. בשל מצבה היא לא יצאה להשתתף בהלווית בעלה.

רבה הראשי של פתח תקווה ספד גם הוא: "הזדעזענו מהרצח המזעזע ומרדיפה של אנשים חפים מפשע רק בשל היותם יהודים. בארץ הקודש או בתפוצות מגיעים המרצחים וברגע אחד משתנה כל אופק החיים שלנו. אף אחד לא מבין איך ברגע אחד כל המציאות משתנה, ואנחנו הולכים לקבל אותם בארונות. אנחנו בטוחים שמי ששמר על העם היהודי, יעזור לנו לעבור גם את התקופה הזאת של הרדיפה".

מצבם של שני הפצועים האחרים שהוטסו ממשיך להיות קשה.

בתוך כך, גורמים רשמיים בארה"ב אמרו הלילה (ו) לעיתון 'ניו יורק טיימס' כי המחבל המתאבד שפוצץ את עצמו באוטובוס היה חבר בתא של ארגון חיזבאללה שפעל במדינה, וחיפש מטרות לפיגוע. הבכירים אישרו את האשמותיה של ישראל.

לדברי בכיר אמריקאי, הערכת המודיעין היא, שהמחבל שתקף ביום רביעי והרג חמישה ישראלים - פעל תחת הדרכת איראן, שהורתה לו לפגוע במטרות ישראליות כשתהיה לו ההזדמנות לכך. שני גורמים רשמיים נוספים בארה"ב אישרו שחיזבאללה עומד מאחורי הפיצוץ, אך סירבו להעניק פרטים נוספים.
בורגס פיגוע לוויות הרוגים טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}