ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

"לגלח פעם בחודש, לא להתאפר וללכת בלי עקבים"

חוברת התקנות של חסידות תולדות אברהם יצחק חולקה לחסידים • אסור אינטרנט, אייפון, אייפוד ו-MP4 • ומה בפרק הדן בצניעות הנשים? • אוסף התקנות המלא נחשף

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



שבועיים בלבד חלפו מאז הורה האדמו"ר מתולדות אברהם-יצחק להקים ועדות שיפקחו על ענייני הרוחניות והגשמיות בחסידות, וכבר בימים האחרונים מחולקת לכלל החסידים חוברת ובה שורת תקנות ארוכה המתמקדת בטכנולוגיה ובצניעות הנשים.

את החוברת חיברו אנשי 'ועד משמרת הקודש - יסודות הבית', בה חברים חמשה מחשובי החסידות: הרב שמואל ברנדסדופר, הרב נתנאל ברנדסדופר, הרב חיים מאיר קאהן, הרב משה ברנדסדופר והרב אהרון סמט.

בתקנות הטכנולוגיה נכלל איסור להשתמש באינטרנט, איסור להחזיק מכשיר סלולארי שאינו מאושר, ובין השאר: אייפון, בלקברי או כל סמארטפון. בנוסף נאסרה הצפייה בסרטים או החזקת מכשירי MP4, אייפוד וכדומה.

עוד בנושא:
האדמור מתוא"י: "נפצו טלפון טרף גם בשבת"

"הם עצת בלעם הרשע, רבים חללים הפיל", נכתב. "וכבר השמיע כ"ק מרן רבינו שליט"א דעת התורה הצרופה והברורה בזה כי מצווה גדולה וחוב קדוש מוטל על כל אחד ואחד להשמידם לאבדם ולבערם. ואין שום הוראת היתר ולימוד זכות על שימוש במכשירים אלו".

באשר להחזקת מחשב בבית - כותבים רבני הוועד כי טרם קיבלו החלטה מסודרת בעניין.

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק. צילום ארכיוןצילום: האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק. צילום ארכיון
האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק. צילום ארכיון


"את טובת כולנו אנו דורשים"

נושא הצניעות תופס גם הוא מקום מרכזי, ועמוד שלם בחוברת הוקדש לנשות החסידות. פרק זה כולל תקנות מחמירות במיוחד: על כל אישה לגלח את ראשה לפחות פעם בחודש, ועליה ללבוש מטפחת שתכסה את העורף, בין בבית ובין ברחוב.

באשר ללבוש בבית או ברחוב, הבגד צריך לכסות את הצוואר. הבגדים - לא מהסוג הנצמד לגוף דוגמת לייקרה וטריקו. רוחב הבגד צריך להיות רחב, כדי שלא ייצמד לגוף, והאורך צריך שיהיה כזה שיכסה עד חצי המרחק שבין הברך לעקב.

הצבע של הבגד - אסור שיהיה בצבע מרעיש או סוחף, זוהר או בהיר, ואפילו פסים על הבגד בצבעים שכאלה אסור. בגד בצבע אדום הוא בגדר איסור מוחלט, היות והוא נכלל באיסור של "לא תתורו" ונחשב כחוקות הגויים.

הגרביים - צריכות להיות כפולות או עבות "עד שלא יראה צבע הבשר, וכל המוסיף מוסיפים לו מן השמיים".

הנעליים - בלי עקבים שמשמיעים קול פסיעות. האיפור אסור.

בוועד מדגישים שהתקנות האלו נוגעות גם לבנות קטנות. ומציינים: "יש מאד להיזהר שלא לצאת לרחוב עם מטפחת מסוג טשופק"ו, ואפילו לזמן קצר ביותר, כי זה היפוך הצניעות ממש".

את דבריהם מסיימים חברי הוועד במילים הבאות: "אנו תקווה וסמוכים ובטוחים, שכולם כאחד יקבלו בהבנה אמיתית תקנות אלו, כי את טובת כולנו אנו דורשים. ובוודאי לא יהין שום אחד לפרוץ פרץ בחומתינו ח"ו, כי כולנו חטיבה אחת".

בתוך כך, הוקם קו מידע טלפוני בו יוכלו החסידים להשאיר הודעות בכל העניינים הקשורים בתקנות. "סודיות מובטחת", נכתב.

יצוין כי כל אחד בחסידות נדרש לענות על שאלון מקיף, הכולל בין היתר את השאלות הבאות: האם יש לו מחשב בבית או בחדר עבודה? האם הוא חסום על ידי תוכנה? האם יש לו חיבור לאינטרנט? ובאיזה אופן משתמשים בו?

שאלות זהות מוצגות גם לכל אחד מההורים בנפרד על מקום עבודתו. החסידים נשאלים גם האם ברשותם מכשיר בלקברי, מכשיר DVD, אייפון, MP4 או מחשב כף יד.
תולדות אברהם יצחק צניעות טכנולוגיה בלקברי iPhone (אייפון)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 135 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד