כ"א חשון התשפ"ה
22.11.2024

עליה במספר ההרוגים בקרב רוכבי אופניים בערים בשנתיים האחרונות

בתל אביב נפגעו 837 רוכבי אופניים בין השנים 2003 ועד לחודש מאי 2012. מנכ"ל אור ירוק: "על ראשי הערים להסדיר שבילי רכיבה מיוחדים לאופניים, כנהוג בערים רבות בעולם"

עליה במספר ההרוגים בקרב רוכבי אופניים בערים בשנתיים האחרונות
הצלה גוש דן



בכל אחת מהשנים 2010 ו-2011 נהרגו שמונה רוכבי אופניים, בערים. על פי נתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעליה של 60% ביחס לשנת 2009, שבה נהרגו חמישה רוכבי אופניים בערים. בסך הכול בין השנים 2003-2011 נהרגו 64 רוכבי אופניים בערים ו-650 רוכבים נפצעו קשה. מתחילת שנת 2012 ועד לחודש מאי, נהרגו חמישה רוכבי אופניים, בשטח העירוני, אל מול שלושה רוכבים, שנהרגו בתקופה המקבילה בשנת 2011.

בשבוע שעבר נגזרו 26 חודשי מאסר בפועל, על נהג בן 19 שדרס למוות את שלום גרוסמן ז"ל ויצחק סימון ז"ל באוגוסט 2011. השניים רכבו בקבוצת אופניים, כאשר הנהג נרדם במהלך הנסיעה ופגע בהם. בסוף השבוע האחרון נפגעו שתי נשים ברחוב הירקון בתל אביב מפגיעת משאית, אחת מהן, בת 38 נפגעה באורח אנוש.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על ראשי הערים להסדיר שבילי רכיבה מיוחדים לאופניים, כנהוג בערים רבות בעולם. על המדינה להסדיר כבישים עבור רוכבי האופניים בימי שבת בבוקר ולוודא כי מתקיימת הפרדה בין הרוכבים לכלי הרכב".

בתל אביב נפגעו 837 רוכבי אופניים, בין השנים 2003 ועד לחודש מאי 2012. 19 רוכבים נהרגו ו-76 נפצעו קשה. בחולון נפגעו 134 רוכבי אופניים, בין השנים 2003 ועד לחודש מאי 2012. ארבעה רוכבים נהרגו ותשעה נפצעו קשה. בירושלים נפגעו 123 רוכבי אופניים בין השנים 2003 ועד לחודש מאי 2012. רוכב אחד נהרג ו-37 נפצעו קשה. בבני ברק נפגעו 107 רוכבי אופניים בין השנים 2003 ועד לחודש מאי 2012. 11 רוכבים נפצעו קשה. ברמת גן נפגעו 94 רוכבי אופניים, בין השנים 2003 ועד לחודש מאי 2012. שני רוכבים נהרגו ו-13 נפצעו קשה.

תחום הרכיבה על האופניים התפתח מאוד בשנים האחרונות. זהו אמצעי תחבורה זול, נוח ובריא, אך גם כלי תחבורה שחושף את הרוכב עליו לסכנות רבות. רוכבי האופניים רוכבים ללא אמצעי הגנה והם חשופים לפגיעת כלי רכב או נפילה. על מנת לצמצם את היפגעות רוכבי האופניים, על המדינה להסדיר שבילי רכיבה מוסדרים ומופרדים משאר משתמשי הדרך. ישנה קהילה גדולה של רוכבי אופניים, הרוכבים בצידי הכביש או בשטח ועל המדינה להסדיר עבורם שבילי רכיבה בטוחים.

תאונות אופניים רבות מאופיינות בפגיעות ראש ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה, אשר הוכחה כאביזר מציל חיים. מחקרים בעולם הראו כי חבישת קסדה יכולה לצמצם את הסיכון לפגיעת ראש עד 85%. ממחקר שנערך על ידי ד"ר יוסי הראל-פיש מאוניברסיטת בר אילן בשיתוף עמותת אור ירוק, עולה כי רק 27% מהתלמידים שדיווחו כי רכבו על אופניים, עשו זאת תמיד עם קסדה לראשם.
במקביל, בזמן רכיבה צריך להצטייד במגנים ובשעות החשיכה, יש לרכב עם בגדים זוהרים כדי לשפר את הנראות.
אור ירוק רכיבה אופניים תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}