ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

שירות לאומי במערך הכבאות? ללא שירותי דת

רשות הכבאות וההצלה אמורה לקלוט חרדים רבים שיחפצו לבצע שירות לאומי, אך במקום להתחייב לתקנות בנושאי כשרות ושמירת שבת - מציעה הרשות למנות רב

כבאי מחלץ ס"ת. צילום: רון בן יוחנן, כיבוי והצלה גבעתיים
כבאי מחלץ ס"ת. צילום: רון בן יוחנן, כיבוי והצלה גבעתיים



הם שבים ומדברים על רצונם לראות את הציבור החרדי כחלק ממערך השירות הלאומי, אם לא הצבאי. אך האם הם ערוכים לכך 'על אמת'?

שוב ושוב מתברר שלא.

דוגמה אחת, מיני רבים: אתמול (ב), בועדת הפנים של הכנסת, המשיכו לעבוד על חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה. רגע לפני שהחוק מגיע אל הישורת האחרונה שלו - לקראת קריאה שניה ושלישית, העלה יו"ר הועדה לביקורת המדינה, אורי אריאל (האיחוד הלאומי) הסתייגות חשובה ביותר.

"הנציב יוציא הוראות רשות, לעניין הסדרת שירותי הדת ברשות הכבאות וההצלה ובפעילותה, ובכלל זה: הוראות להגנה על שמירת הדת, הכשרות, השבתות, חגי ומועדי ישראל". הגיוני לגמרי. אם לא הסעיף הזה, איך יעבדו ברשות כבאים חרדים? איך ילכו לשם חרדים המבקשים לשרת אזרחית את המדינה?

היו"ר הש"סי, אמנון כהן, הבטיח לאורי להעלות את ההסתייגות, אבל אז הגיע מכתבו של סגן היועץ המשפטי במשרד לביטחון פנים, רותם פלג, שפנה בכתב לכהן והבטיח ...תקן לרב מטה הנציבות. רב, במקום תקנות מפורשות לענייני דת.

כהן נענה להצעה, אורי אריאל ראה בכך ניסיון התחמקות, ומיהר להזעיק את ח"כ אורי מקלב המכהן כחבר בוועדה ובעל זכות הצבעה, מקלב מיהר להצביע בעד ההסתייגות, שעברה. אבל אז העלה השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, רביזיה, שמשמעותה צורך בהעלאה נוספת של ההסתייגות ביום רביעי הקרוב, עד אז יגייסו מן הסתם רוב שיפיל את ההסתייגות ה'דתית'.

"איך מבקשים מחרדים לעשות שירות לאומי, כשלא עושים מאמץ לחייב בתקנות שמירת שבת? כשרות?" – נשמע היה ח"כ אוריאל מזועזע לגמרי. ובכלל, מי יגדיר הלכתית מהן סמכויות הרב? האם יוכל לקבוע מהו פיקוח נפש? ומי ישמור על כשרות המטבח? כל עוד הדברים אינם קבועים בחוק, הרב יהפוך ל'קישוט' ללא סמכויות.

מעניין יהיה לראות האם תעבור ההסתייגות ביום ד' הקרוב. אם לא, תהיה זו עוד סיבה טובה לצאת נגד ניסיונות ה'שילוב' של הציבור החרדי. אם בצבא אסור לחרדי לצאת בעת שנשמעת שירת נשים, ואם במערך הכיבוי הם לא זכאים בחוק לאבטח את נושאי הכשרות והדת, איך בדיוק ייווצר השיוויון בנטל???
מערך הכיבוי אורי אריאל אורי מקלב אמנון כהן ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}