ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

תוגבר האכיפה על מעסיקי עובדים זרים

הגדלת הקנס למעסיקים ואפשרות למתן צו מינהלי להגבלת שימוש בעסק הם 2 מהתוספות לחוק עובדים זרים • עוד נקבע: המחזיק בקרקע יחשב כמעסיקו של העובד הזר שנמצא בה

עובדים זרים. צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי
עובדים זרים. צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי



מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב) בקריאה שנייה ושלישית את התיקון להצעת חוק עובדים זרים, לפיה תוגבר האכיפה בעבירות על חוק עובדים זרים, הנעברות באמצעות המעסיקים, זאת במטרה להפחית את הביקוש לצורות העסקה לא חוקיות במשק.

בין השאר נקבע כי הקנס שיוטל על מי שהעסיק עובד זר שלא רשאי לעבוד בישראל או מבלי שניתן היתר להעסקת העובד הזר, לא יפחת מכפל הקנס המינהלי הקבוע לעבירה – קנס זה לא יחול בקשר לעובד זר בתחום הסיעוד, שניתן לגביו היתר להעסקת עובד זר, או בקשר לעובד זר בענף החקלאות שיש לו רישיון עבודה, למעסיקו יש היתר להעסיקו ובקשה להעסיק את העובד הזר במקום או בענף חקלאות אחר טרם נענתה.

בתיקון מוצע לקבוע גם חזקה, לפיה מחזיק במקרקעין יחשב כמעבידו של העובד הזר שנמצא עובד במקרקעין, אלא אם כן המחזיק הוכיח אחרת. כן מוצע להסמיך את הממונה לתת צו מינהלי להגבלת שימוש בעסק לתקופה שלא תעלה על 14 ימים אם שוכנע שמועסק בו עובד זר ללא היתר, ובלבד שהגבלת השימוש בבית העסק לא תגרום לנזק כלכלי חמור שאינו סביר בנסיבות העניין. הצו המנהלי ייכנס לתוקף תוך 15 ימים ממסירתו, וניתן לבקש מבית משפט שלום לבטלו או לשנותו.

23 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, לא היו מתנגדים.
עובדים זרים קנס מעסיק סיעוד חקלאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד