י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הליכוד אישר פה אחד את המלצות ועדת פלסנר

ח"כי הליכוד אישרו 'עקרונות פלסנר', לקראת גיבוש חוק שיחליף את חוק טל • יעובה הסעיף הנוגע לשירות של ערבים • נציג הליכוד בצוות לניסוח החוק: בוגי יעלון

נתניהו. צילום: יעקב כהן
נתניהו. צילום: יעקב כהן



הלחץ עבד, ראש הממשלה נכנע: סיעת הליכוד אישרה הבוקר (א) את עקרונות ועדת פלסנר. מבין ששת העקרונות שהוצגו לאישור, חמישה אושרו כלשונם, ובליכוד מבקשים לעבות את הסעיף הנוגע לשירות של ערבים.

סיעת הליכוד אימצה את העקרונות הנוגעים לשירות לכל: אחריות אישית שתוטל על המשתמטים משירות, מתן תמריצים למשרתים בצבא וקיצור משך השירות, הפעלת מערך אכיפה מרתיע ויישום לאלתר של גיוס חייבי הגיוס.

בליכוד ביקשו, כאמור, לעבות את הסעיף הדן בהחלת חמשת העקרונות גם על ערביי ישראל.

ההחלטה התקבלה לאחר שבנימין נתניהו, כינס הבוקר את סיעת הליכוד, על מנת לדון באישור המתווה של ועדת פלסנר.

עוד בנושא:
אכזבה להפגנת "הפראיירים" בתל-אביב: ההמונים נשארו בבית
הגר"ע יוסף: אנחנו בצרה, לבטל את חופשת 'בין הזמנים'

במהלך הישיבה אמר נתניהו: "אני מבין היטב את המשרתים ובני משפחותיהם - כולם צריכים לשאת בנטל. החוק החדש חייב לשנות את המציאות, להגדיל בהדרגה את מספר המשרתים, וגם להיעשות באחריות כדי לשמור על אחדות העם. אנו ניתן תמריצים חיוביים למשרתים ותמריצים שליליים למשתמטים - המשתמט לא יקבל כמו המשרת",

נתניהו הודיע עוד בישיבת הסיעה, כי נציג הליכוד בצוות ניסוח הצעת החוק שיחליף את חוק טל יהיה המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון.

בצוות ניסוח החוק: ח"כ יוחנן פלסנר

נתניהו מסכים כעת באופן עקרוני להטלת סנקציות משמעותיות על מי שלא יתגייס - ככל הנראה סנקציות שקרובות לאלו שהציג פלסנר. ראש הממשלה מוכן גם להוריד את הגיל המרבי לחובת הגיוס מגיל 28, בו תמך בחודש האחרון.

אך נראה שעל עקרון אחד נתניהו לא יתפשר: החלת החוק, כולל הסנקציות, על כולם – חרדים, חילונים וערבים.

כפי שהדברים נראים כעת, ישנה כבר הבנה ברורה בין נתניהו לשאול מופז, לגבי גבולות הצעת החוק, ולכן סיעת הליכוד התכנסה הבוקר כדי לאשר את המתווה. ההערכה היא שהסיעה תאשר את המתווה, בכפוף לביטחונות שהחוק יחול באופן שוויוני על החרדים וכלפי הערבים.

מיד לאחר ישיבת סיעת הליכוד נפגש ראש הממשלה עם המשנה לראש הממשלה, השר שאול מופז. השניים סיכמו על הקמת צוות ניסוח לחוק השוויון בנטל, חוק שיובא לאישור כבר בישיבת הממשלה הבאה ביום ראשון הקרוב.

בצוות ישתתפו מלבד מופז גם השר לעניינים אסטרטגיים משה בוגי יעלון וגם... ח"כ יוחנן פלסנר, מה שמעיד יותר מכל על כוונותיו של נתניהו באשר לחוק המתגבש והולך. לכל ברור (גם לנתניהו) כי הצבתו של פלסנר בצוות מסוג זה כמוה כהכרזת מלחמה על המפלגות החרדיות.

בדיוני הצוות ישתתפו בהתאם לצורך נציגי משרד הבטחון, אוצר, משפטים ונציגי השירות האזרחי.
בנימין נתניהו שאול מופז בוגי יעלון ועדת פלסנר גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}